Lego produkter i filmer og serier

Her tenker jeg på filmer og serier som ikke har noe med Lego å gjøre men ett eller annet Lego produkt dukker opp.

For eksempel satt jeg her i helgen og så på 7 sesong av Castle på DVD. I en episode skal Castle spille inn en reklame snutt for sin siste bok i
en bokhandel. Han river ned en stabel av sine bøker og bak her dukker det opp en Lego bok “The art of Lego design”.
Fikk meg til å tenke på hvor mange andre steder har Lego ting dukket opp.

Man vet jo også at Big Bang Theory har hatt Lego med i enkelte episoder. Spesielt Sheldon.

I hjemlige trakter har jo Olsenbanden i en av filmene bygget en anordning i Lego for å bryte seg inn et sted. Filmen gikk her i julen.

Sikkert mange andre, men er de jeg kommer på i farten.

Kom gjerne med flere forslag. Eller var dette en dum ide å legge ut?

Joda, dette kan være ett interessant emne.

Mener å huske at LEGO blir brukt flere ganger i the Big Bang Theory TV-serien? Eller husker jeg helt feil her?

Ble det brukt noe LEGO i “Home alone” filmene? Burde jo nesten det…

Jeg husker i alle fall at Sheldon sitter og bygger Lego Death Star 10143 i en av de tidligere sesongene.
Det er også en episode der det er snakk om et midnattsalg på Lego Store, men vi får aldri se noe derfra.

Han bygger også på en politistasjon i en episode hvor han besøker mora si. Tror det er 6384.

I filmen “The Wedding Singer” er det visstnok en scene der det bygges LEGO.
Problemet er dog at settet som det bygges på er fra 1997, og filmen har handling satt til 1985.

Stemmer. Tenkte jeg skulle nevne den men var ikke sikker på hvilket sett det var.

Blant oss brikkehuer så er det vel en tabbe på nivå med armbåndsur i Ben Hur :slight_smile:

Sitter å ser på Simpsons nå, sesong 23 episode 9. Det var en kort sekvens hvor Homer (i fremtiden) krymper barnebarna sine med en krympepistol for at de skal fly en runde i et Lego romskip.

Simpsons har jo også hatt en hel episode “bygget” i Lego :slight_smile:

Mener å huske å ha sett [set]6339[/set] i enten filmen Stargate eller en episode av Stargate SG-1, men er usikker på hvilken av dem. Kanskje noen andre husker bedre?

Edit: etter å ha faktisk lest googletreffene jeg fikk ser jeg at det kan ha vært episoden Cold Lazarus i sesong 1, det passer ihvertfall med hva jeg har sett av SG-1 og plottet som beskrevet på den wikisiden.

Edit 2: og siden settet kom ut i 1995 og filmen i 1994 kan det vanskelig ha vært i filmen. :blush:

Husket ikke med det første akkurat den, men når du nevner det så husker jeg at det var romferge model inne på rommet til avdøde sønnen til Jack O’Neill.
stemmer med episoden av SG-1 også.

Rommet inneholder faktisk to sett.

Det første er nok [set]6339[/set] ja, sett nr 2 er jeg ikke like sikker på da jeg ikke er noe særlig kjent med Space sett.

Synes å huske at det var et Lego sett i en episode av Dexter også? Politistasjon? Kan selvfølgelig blande med en annen serie… :blush:

Det andre ser ut til å være [set]6190[/set]

Fant ellers en liste over LEGO (og litt andre lignende produkter) i filmer og serier på bricks.inmovi.es/

Og kom på en åpenbar kandidat til dette, filmen Taj som handler om far og datter som bygger en legomodell av Taj Mahal sammen, modellen til filmen ble laget av AFOL-en Arthur Gugick.

Husker godt scenen du nevner her, er vel i grunn det jeg husker best fra de av Olsenbanden-filmene jeg har sett, egentlig.

Filmen du tenker på heter “Olsenbanden gir seg aldri” (omtale her).
Fant en dansk versjon av filmen (som da heter “Olsenbanden overgiver sig aldrig”) med nevnte scene her. Lite med feilmargin på slutten der iom. at (den siste) roboten ikke ser ut til å ha noe svingmekanisme, gitt… :laughing:

Tror det er en av de tingene jeg husker fra Olsenbanden.

Den andre har lite med Lego å gjøre meg det var Kjedekollisjonen i rundkjøringen på Bislett i filmen, som ikke ligger langt unna her jeg bor.
Godt oppfrisket ble det at avslutningen på kino turen den dagen endte på en kina restaurant som også lå her. hjalp vel til å huske den scenen i filmen i etterkant. :slight_smile: Har sett de fleste filmene.

Tror faktisk den norske er å se også på youtube