Lego på Fretex

Er det noen som har erfaring med funn av Lego på Fretex/bruktbutikker?
På mine ukentlige turer er det ikke sjelden det dukker opp esker og bæreposer med Lego til overkommelige priser… Rundt 5-10.- pr.kg sånn ca.
Etter å ha sortert og veid 2012 innkjøpene har jeg samlet opp 118 kg med alt fra 70 tallet fram til i dag. Med tanke på at dette har kostet under 1000,- så kan vel d sies å være et kupp :smiley:

Jeg er stadig innom bruktbutikker, mest på utkikk etter skatter jeg kan gi tell kona, men er jo på utkikk etter Lego også. Jeg har kun funnet lego en gang, og da var prisen noe i nærheten av astronomisk i forhold til hva jeg fikk.
Men det kan vel hende at bruktbutikker i Rogaland er litt slappe på lego, eller så holder du deg også i Stavanger og kommer før meg :slight_smile:

Har aldri sett lego på Fretex i Tromsø, det forsvinner vel raskt ut.
Leste for en tid tilbake (her på forumet?) om en som hadde en avtale med noen på Fretex om å legge til side legoen som kom inn.

Har vel ingen direkte avtale men jeg vet hvilke dager det kommer nye varer i butikken og da bruker jeg å spørre sjefen om de har fått inn noe morsomt… Siden jeg kjenner de såpass godt så er de flinke til å legge unna litt på bakrommet hvis det dukker opp store kvanta på dager jeg ikke har tid til å stikke innom.

Er det noen som har noe kjennskap til en rød kasse med Lego logo?
Den er laget i presset papir og kommer med en 3 roms eske inni esken… Logo på framsiden med stropp for å feste fast lokket. Tror den er fra 80 tallet men ikke sett den før.

Dagens fangst.
Legg merke til sett 146 og 159 som fortsatt er innpakket i plast med strøken eske.
Ellers virker alle settene komplett med brikker som ikke er misfarget. Har ikke kikket så nøye på de boksene men virker som det er en god del gamle togsett… Er det noen som er int. i å kjøpe noe så ta kontakt… Technic er utenfor mitt samleområde.

Jeg liker Technic og disse settene er jo kjekk :smiley: Hva for en pris hadde du tenkt deg for alle 4?

Jeg kunne tenkt meg helikopteret og ev mobil kranen. Og en av motor settene.

Jeg kjenner igjen bilen… fikk den fra en kollega fordi han hadde gitt bort resten av det han hadde igjen fra barndommen. Men den jeg fikk delene til var mer sort enn det der

Da var det kanskje modellen som kom etter [setimg]8860[/setimg]
Har både denne og den på bildet over. Husker jeg sparte penger til å kjøpe den etter at jeg hadde fått traktoren og Gaffeltruck i julegave