Lego og kreativitet

Kanskje litt sært dette,men…jeg ble utfordret av en blogger til å si noe om Lego og kreativitet. Hvis noen skulle være interessert i temaet finnes det her:

http://www.master-builders.com/escaping-the-blahs/

Birgitte

Bra artikkel. Birgitte! Og fantastiske modeller også - de er utrolig kreative og passet veldig godt til temaet :smiley:

Jeg bare digger den fisken.
Bra artikkel.
Gleder meg til ditt neste mesterverk

Hei småpiker :smiley:

Det var bloggeren som hadde sett seg ut fisken, og oppdraget var “to share some insight on how to escape the “blah” and become more creative”. Jeg liker egentlig ikke å skrive tekster, men dette med kreative prosesser er et tema jeg har diskutert en del i det siste, så jeg klarte ikke å la være. Målet med legobygging er jo ikke nødvendigvis å være så kreativ, men jeg prøvde å skrive noe som kan hjelpe for å få litt avstand til det man bygger. Det kan være nyttig hvis man vil ut av sin egen “boks”.

Selv om noe av det nyttigste jeg har lært etter et par år i legomiljøet er å gi blanke i om det jeg driver med får noe respons, setter jeg stor pris på at dere faktisk tar dere tid til å skrive kommentarer :wink:

Birgitte

Synes også tankene dine er interessante - kanskje ikke minst fordi de har en tendens til å skille seg litt ut fra mainstream LEGO-bygger-tenking, hvis man kan bruke et sånt uttrykk :slight_smile:

Veldig kult med bildene på PKH i år (og det bildehjørnet ville ikke eksistert uten romjulsutstillingen din på Karmøy). Det var et annerledes innslag som ga utstillingen en ekstra dimensjon, og det bør vi kunne spille videre på neste år!

Ett lite sidespor: Kanskje også ha noen kopier til salgs også? Jeg var fristet til å spørre hva noen av bildene kostet, fordi noen av bildene kunne jeg tenkt å ha hengt opp på veggen hjemme!

+1 på den Are skriver :slight_smile:

God lesning og fantastiske bygg!

Takk for delning

Først…så dere ikke tror jeg er blitt helt kokko…

Dette var en (kanskje litt for intern) hilsen til Kristin og Merete, og ikke et desperat rop om oppmerksomhet fra en patetisk kvinne :laughing:

Så, når det er sagt, takk for enda flere innspill! (uansett hva som motiverte dere til å skrive…) :slight_smile:

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke selge noe av det jeg lager, det blir enklere slik. Så dessverre, ingen bilder til salgs.

For min del - selv om jeg regner med det er Birgittes bilder du snakker om og ikke mine, de er ikke fullt så vegg-vennlige :slight_smile: - så må jeg jo si at det kostet meg en drøy tusenlapp å ta med de jeg tok med til Trondheim. Hvis jeg skulle hatt dem til salgs også måtte jeg jo investert i noen ekstra, og det blir fort ganske mye penger å risikere å tape, hvis ingen vil kjøpe… så det føles i overkant risky. Men liker tanken, altså.