LEGO Ninjago Movie

Enda en film! Ser lovende ut. Kommer til høsten dette året.
[youtube=wide]sZSYYiATFTI[/youtube]

Da blir vel neste CMF serie for Ninjago. Håper prisen går ned igjen. Har ikke sett trailer til filmen enda.

Oi, denne skal jeg og størstemann se. Det er Ninjago-feber i heimen nå :slight_smile:

Serie 17 kommer nok først med de vanlige 16 figgene, og deretter Ninjago med 20 igjen…
Se litt ned på siden her: zusammengebaut.com/live-ticker-l … 017-19791/

Hurra! Gleder meg stort - selv om jeg synes de har gitt Nya og Jay LITT merkelige “make-overs”. Men hurra likevel!

Jeg har også gledet meg til denne filmen, men er faktisk litt sur for at de har tukla med utseendet til personene. Og ikke til det bedre, synes jeg. Hvorfor kunne de ikke se ut som i TV-serien?

Det tror jeg er fordi de lager filmene i stop motion med ekte klosser og minimalt med spesialeffekter, slik som i The Lego Movie.

Dette er feil. Alle Lego-sekvensene i The Lego Movie er datagenererte, bortsett fra rulleteksten.

Forskjellen på TLM (samt TLBM og Ninjago-filmen, regner jeg med) og tv-seriene er at animasjonen i førstnevnte er lagd slik at alt, inkludert eksplosjoner, er laget som om det var laget med legobrikker.

Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor de har gitt figurene nytt utseende. Ninjaene har jo eksistert som fysiske minifigurer i flere år, så de riktige brikkene finnes jo - både ansikter og hår.

Junior og jeg er enige, vi skal se den som en Lego-film og ikke som en Ninjago-film, hehe.

Ny trailer ute, i forbindelse med San Diego Comic Con:
[youtube=wide]F5JV3nVOLMA[/youtube]

Ser frem til denne. Jeg la også merke til at de prøver å skjule nøyaktig hvordan filmen kommer til å utfolde seg - selv om man tror at traileren viser for mye, så har nok de nok noen kort opp ermet som folk flest ikke forventer.