LEGO Museum

Ikke akkurat en MOC, men poster likevel her…

Kjøpte et gammelt butikk monter for å modde det litt til å stille ut LEGO.

Har malt det hvitt, satt på flerfarget lys under, og mangler bare å finne ut hvordan jeg få fixet lys inne i monteret. Forslag mottas med stor takk! :smiley:

Det der ble jo kjempebra!
Synd jeg ikke har plass til noe slikt her…

Men som tips til belysing så finnes det mange fine alternativer innen LED.
Du kan for eksempel kjøpe disse selvklebende LED-stripene fra BestHongKong. Har kjøpt flere slike selv som jeg bruker inni LEGO-modellene. Kraftig lys og sprer godt.

Ett annet alternativ er å kjøpe disse fra Clas Ohlson som også er selvklebende.
clasohlson.com/no/LED-Lyslis … r364078000
Eller ett standard tynnt lysrør fra samme sted:
clasohlson.com/no/Lysrørarmatur/Pr328557000

Noen av disse LED-lyslistene kan utvides og forlenges slik at du kan ha en list helt oppe i toppen og en litt lengre nede som er forsynt av samme trafo. Det finnes noen fleksible varianter som du kan klippe til selv i ønsket lengde og noen varianter som er i faste lengder i en stiv holder. De fleste av disse kan også skjøtes og forlenges med noen kabler i mellom.

Takker :smiley: Men har bare slengt inn noen ting pga. bilde. Skal bruke litt mer tid på å gjøre det litt ordentlig senere…

Ja, sånne led striper brukte jeg på monteret til Grand Hotel. Lyser vanvittig bra! Men siden det er glassplate på toppen her blir det kanskje litt rart… Har tenkt litt på spotter på hver side, men de vil igjen bygge ut… Hmm… vrient… Nei, får se hva jeg ender med opp til løsning. Må iallefall ha lys der.