LEGO-lykke

Har vært på kurs i Oslo i dag, og fikk med meg hjem igjen en [set]8466[/set] jeg gjorde et godt kjøp på forleden. Det er i slike stunder, med et varp i hendene, skinnende flotte klosser i nydelige farger og med de sprekeste hjulene jeg har sett at jeg er på vippen til å revurdere beslutningen om å satse på tog og modular buildings og heller gå for Technic…

Har 42008 Service Truck og Mindstorms NXT 2.0 i Technic, men må si det er vanlige klosser som jeg liker best å bygge med. Technic er kult når det er ferdigbygget, men det å se sammenhengen med det du bygger underveis er ikke helt på plass for min del når jeg bygger Technic, dette er mer lettfattelig med vanlige brikker… Just my 2 cents. :slight_smile:

Takk! Da er jeg trygt tilbake i overbevisningen om at jeg har valgt rett. Men jammen finnes det en del kuule Technic-sett også!

Skal nå være enige her. Liker å bygge med Technic men jeg har ikke helt fått tak på MOC med den nye Technic Legoen. Blir mest å bygge modellen.
Men i det jeg fant modulhusene så våknet det i bygging igjen.

Technic <3 Men jeg tror jeg er ganske alene om å ha mest Technic her på forumet.

Du er nok ikke så alene som du tror, kjører hovedsakelig på Technic selv, med litt Star Wars innimellom som krydder :slight_smile:

Vi er flere om det. Mine favoritt-sett for tiden er de store Technic-byggesettene med power-functions.

Nei da, det er du ikke :slight_smile:

8466 er en av mine favoritter.

Må nok legge til at selv om jeg bygger MOC med vanlig Lego så har jeg stor sans for disse med PF og Pnenumatic Technic settene.
Så jeg har en liten samling av Technic modeller selv.

Det er jo ikke sånn at du må ha enten eller :wink:
Det er fullt mulig å ha alle sjangere. Selv startet jeg med Technic og hadde intill 5 år siden desidert mest Technic LEGO, men nå er det kanskje “standard”-LEGO som har tatt overhånd. Med standard tenker jeg da på City/Creator/modulhus og lignende. Har også en del friends. Men har bare noen få Bionicle og StarWars sett.

Nå kjøper jeg stort sett alle de store Technic settene som kommer ut og det 8466 settet er ett stort og flott sett og jeg måtte skaffe meg to av det settet. :slight_smile:

Det er spesielt dekkene som er fine i dette settet. Mener å huske det var bare i dette og i 8457 Power Puller settet denne størrelsen kom i. Hjulene i det sistnevnte settet har påskriften “TECHNIC POWER” i hvitt.

sier som Ole Brumm
Ja takk, begge deler.
Dessuten er technic en viktig del av mine tog MOCs, da i petit format for å få funksjonelle modeller
Må vi velge?

Så bra! Technic er jo koselig! :stuck_out_tongue: Pleier dere å ha Technic utstilt på PKH? Jeg kjøper som oftest alle technic settene som kommer ut og har i det siste kjøpt 2 av de største siden det er en del bra b modeller. Mangler en til av Space Shuttle så jeg får bygget ubåten!

Vi hadde flere bord med Technic I fjor. Både utgitte modeller fra start til nå og Mocs.

Man kan også si at GBC også er Technic.

Misforstå meg rett i posten min lenger oppe; jeg synes for min del at Technic-MOC’ing ligger langt utenfor min kompetanse for øyeblikket, men Technic har masse kule sett; bl. a. Mobile Crane MKII, Volvo L350F Wheel Loader, Cargo Plane, 4x4 Crawler. Og digger å se videoer av GBC’er, veldig fascinerende! :smiley:

  • så neida, man må ikke velge mellom “klassisk” LEGO og Technic, men for min del går det absolutt mest i klassisk. :slight_smile:

Føler det er flere som meg her som gir uttrykk for fasinasjon for både “tradisjonelle” brikker og technic. Jeg er så hjelpeløst betatt av både Technic og brikkesett at jeg måtte velge å forholde meg til bare en sjanger om kone og barn skal få spise seg mette hver dag (litt tøys det da, men å spare på all type lego er dyrt!).
Det finnes så mange nydelige sett i Technic, at tungen løper i vann. Jo større, jo bedre - sant? Men desverre også dyrere. Sånn er det jo med disse brikkesettene også - jo større, jo bedre osv.
Lurt å begrense seg - og det gjør vi vel alle på ulike vis - men litt utroskap mot egne “regler” en gang i blant skaper bare spenning i hverdagen. :slight_smile:

Er nok mange her i Brikkelauget som har mye technic :wink:
Mange samler på set, noen bruker det til GBCer og andre til å mixe det inn i “brikkeverden” til å lage låse-/bære-funksjoner
i større eller tyngre modeller.

Jeg har mange timer bak technicen i å lage MOCs, pga at jeg liker å tenke løsninger og låsemetoder når man bygger.
Jeg har ca 50/50 med technic og “vanlig” LEGO.

Hadde vært morro om fler la ut technic MOCs i galleriet. Er vel ingen som har uthevet seg i technic her? Eller har jeg
gått glipp av noe? :laughing:

Har ikke lagd så mye egne Moc’s enda men har bygget 3 av andre sine mocs og holder på å samle deler til et par til :slight_smile: