LEGO Kataloger

Hei
Jeg tok opp LEGO hobbyen for ca 3 år siden. Har ikke bygget siden sisten på 80 tallet. Ser jo at MYE har utviklet seg siden den gang :smiley:
Prøver å finne kataloger med LEGO helst på Norsk, (Men Dansk eller Engelsk er også interesant).
Men på LEGO sine sider finner jeg bare de to siste. Når jeg søker på nett finner jeg gamle linker til LEGO som ikke fungerer nå.

  1. Så det jeg lurte på er om noen har lagret de selv som PDF på PC eller vet om nettsider som har de som jeg ikke har funnet?

  2. Har funnet noen Idea books i PDF på nett, men de er fra 80-90 tallet. Er det ikke blitt laget etterpå?

Med katalog, mener du de heftene som du finner i butikken som lister hvilke sett som er i salg for perioden katalogen gjelder og prisene på disse?

Jeg for min del bruker shop.lego.com direkte for å se priser på dagens sett.
Men det finnes også andre websider som Brickset og Bricklink. På Brickset kan du søke opp alt av gamle og nye sett og se informasjon om disse. Noen av dem har oppdaterte priser, også i Norske Kroner på enkelte sett. Jeg bruker for det meste Brickset til å ha en liste over sett jeg har (som du kan gjøre når du har registrert deg der). Samt for å finne ut hva som skjuler seg bak ett settnummer dersom kun settnummeret er skrevet i en artikkel.
Bricklink er jo mer for kjøp/salg av sett og deler. Men ligger veldig mye info i den databasen også som kan være interessant.

Angående Idea Books så finnes det jo flere bøker. Det meste av nye bøker har jeg kun funnet liggende ute for salg.
Men ligger en del gamle her: oldinstructions.com/category/lego-ideas-books/