Lego Inside Tour

Takker! Tar nok noen dager før jeg lander etter denne nyheten! Må trolig skrive under på non-disclosure-agreement når så langt kommer, men lover å skrive reisebrev til Lauget og ta bilder så langt det er lov. Kommer også tilbake med egen website etter hvert.

Det blir nok også en del henging på brickset i forbindelse med turen. De som er interessert kan følge denne tråden: bricksetforum.com/discussion … nside-tour

Sjefen på Brickset, Huw, har også skrevet en fyldig review av Inside Tour 2013:
brickset.com/article/6692/review … our-part-1
brickset.com/article/6699/review … our-part-2
brickset.com/article/6710/review … our-part-3

Ellers ser det faktisk ut som man får VIP-poeng fra Lego ved kjøp av Inside-turen. Dvs prisen i DKK / 10, ikke verst det. Det blir vel 1400 poeng = 700 kr tilbake som VIP-poeng om jeg husker poengsystemet riktig.

Så var det å finne ut om jeg skal kjøre bil eller fly. Etter å ha lest om staff shop-besøkene til andre turdeltagere (og ikke minst rabatten der), heller det trolig mot stasjonsvogna…

Om du skal handle en del så burde du nok kjøre.
Men du får også muligheten til å fylle en eske som kan sendes hjem til deg inkludert i prisen.
Ulempen er at du ikke kan unboxe de setta du legger i den esken.

Ellers kan du handle opptil 2 stk av vært sett i butikken.
Så skal du handle en god god del så ville jeg tatt bil =)

Vil tro du også får en bag på hotellrommet når du ankommer så du kan jo fylle denne også =) (vi fikk på siste tour)

Det er en fin tur med både unyttig og nyttige bussturer (ble plukket opp av buss på LEGOLAND hotell og kjørt 100m til hovedkontoret :confused: )

Man kan ta bilder overalt unntatt der hvor mobiler og kameraer blir samlet inn.

Papira du skal skrive under på kommer en gang etter du har betalt og de ligger vel også i velkomstmappa du får i resepsjonen når du ankommer.
Og det er riktig at du får VIP-poeng av det turen koster =)

Årskort i LEGOLAND får du også med tilhørende rabattkuponger.

På tirsdag er det anbefalt å spise middag/kvelds på en av byens pizzarestauranter eller byens bageri fremfor det over over prisa middagen på hotellet.

Ha en super tur og kos deg no forferdelig mye der nede =)

Takker så mye for det, Eiker86. Setter pris på gode tips som gjør at opplevelsen blir bedre. Når var du på Touren forresten?

Har laget meg en handleliste og innholdet på den tilsier at det definitivt blir danskebåt + bil. Blir litt mer kostbart enn å fly, men tjener det inn igjen på rabattert handling tror jeg (og hele og pene esker når jeg kommer hjem). Er jo gøy å råne litt på danske veier med grom fartsgrense også.

Var der i juni =)
Tok ikke så mange bilder, men mesteparten av bildene i den videoen er fra touren jeg var tilstede på =)

Da har undertegnede deltatt på LEGO Inside Tour. En fantastisk fin opplevelse som anbefales for alle. Det koster en del penger, men det var jaggu verdt hver krone. Har skrevet en serie artikler om besøket på bloggen min og lagt ut en masse bilder: http://www.brikkebloggen.no/?cat=3

Kjenner jeg er litt misunnelig. Men godt skrevet på bloggen slik at vi andre får et lite innblikk og.
Hmm…blir vel å prøve å komme igjennom på registreringa sidene for LIT 2016 i november-ish.

Det er gjennomførbart å komme seg igjennom dersom du er rask på labben, men du må sitte 100% klar foran datamaskinen når de åpner registreringen. Det førstemann til mølla-prinsippet. Tror alle turene ble fylt opp i løpet av 2,5 - 3 minutter i november i fjor. Satt og refreshet siden som en gal i 10 minutter (de åpnet skjemaet 10 min på overtid i forhold til oppgitt tid) og hamret inn detaljene mine med en gang det var mulig. 3 dagers ulidelig ventetid og så kom endelig bekreftelsen. Lykke til

Kom ikke med på første forsøk :frowning:
Var nok en ulempe for meg at det ikke var første man til mølla som tidligere år, jeg satt nemlig klar på startstreken :sunglasses:
I fjor var det vel ca 1400 påmeldinger i år over 3000, sa da øker jo heller ikke akkurat sjansen…

Jaja, får prøve igjen neste år, men kan fort gå noen år før flaksen er på min side er jeg redd :open_mouth:

Noen andre som prøvde lykken i år? Åssen gikk det?

Kom heldigvis ikke med :stuck_out_tongue:
Er en absolutt vel verdt altfor dyr tur :smiley:

Jeg kom heller ikke med i år. Prøver nok igjen. :smiley:

Fikk nettopp en email om at jeg har fått plass på årets første tour 23-25. mai!!!
:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:
Fikk jo avslag tilsendt i fjor, så noen må ha falt fra så det ble plass til meg allikevel.
WOW!

Nå må jeg lese meg opp på navn (og utseende) på designere etc, så jeg vet litt mer om de jeg kommer til å få møte…
WOW…

wow…
:laughing:

Litt misunnelig, men iallefall i år er det “greit nok” - litt for mye annet som tar både feriedager og penger:)
God tur!

Gratulerer så mye!! Sikkert en som har meldt seg av i 12 timen :stuck_out_tongue:

Håper jeg får meg en tur neste år, blir så mange Harry Potter/FB sett for meg å kjøpe antar jeg så hadde vært greit å få tatt det i P-shopen, så like greit det ikke ble noe tur på meg i år :sunglasses:

Gratulerer Jacopyright.

Skulle gjerne ha vært med selv en gang, men verken penger eller mulighet til det nå.

Takk for lykkeønskinger! :smiley:
Jeg gleder meg masse, men lurer samtidig på hva i all verden jeg har begitt meg inn på… :laughing:

Det er bare kjempeartig! Samtidig er det også en god mulighet til å knytte kontakter over landegrensene. Selv har jeg fremdeles kontakt med flere av de jeg traff under turen min i 2015 og har truffet et par av de ved senere anledninger. I etterkant skrev jeg en hel del på (den stadig vekk forsømte) bloggen min om turen: http://www.thebrickblog.no/category/lego_inside_tour_2015/
Det kan selvsagt tenkes at de har gjort om på ting siden den gang, men kanskje noe av det kan være til nytte i forberedelsene. :slight_smile:

Takk for tips, Skybert. Har lest bloggen din allerede - samt andre InsideTour rapporter på nettet. Regner med at det blir en opplevelse, ja…
:smiley:
Sender deg en PM med noen små spørsmål.

Hvordan var det ?! :wink:

Det var helt fantastisk! De gjør virkelig alt de kan for at hver eneste gruppe og deltager skal føle seg spesiell - alt er veldig personlig, vennlig og nært.
Og noen ganger litt strengt. :wink: :laughing:

Det er egentlig ikke så mye å fortelle - det ligger mange gode rapporter fra tidligere turer der ute, og de ligner forståelig nok mye på hverandre.

Mine korte tips til fremtidige deltagere:

  1. Les dere opp på designerne (jeg brukte Brickset-listene) så dere på forhånd vet nogenlunde hvilke designere dere har lyst til å sitte og spise middag(er) sammen med. Designerne spredde seg ut, og så satte deltagerne seg der de ville. Jamie Berard hadde det største bordet… :laughing:
  2. Ta med ekstra bagasje og book ekstra plass til hjemreisen (eller kom i bil) - ansattbutikken var et morsomt pengesluk, og man fikk jo utlevert en og annen gave underveis… :wink: Og ta med ziplok-poser til de-boksing. Jeg var litt skuffet over at juni-settene ikke var tilgjengelig (da de var i salg i Legoland og på Lego House) men samtidig veldig takknemlig da jeg dro hjem med to så fullstappede kofferter at jeg ikke hadde fått plass til ett sett til (vel, kanskje ett lite et, men ikke to…).

Så kort og godt: har du 20.000,- (++) å avse: MELD DEG PÅ!!!
Og kryss så fingrene for at nettopp DU blir plukket til å få oppleve dette! :smiley:

Hvilke juni sett var til salgs i lego store? :astonished: