Lego Inside Tour

aboutus.lego.com/nb-no/lego-grou … nside-tour

Dette ser utrolig interessant ut. Er det noen som har vært med på dette tidligere? Er det verdt prisen (13000 DKK for 2015)? Tipper man må sitte og hamre som en galning på tastaturet for å få plass når påmeldingen åpner…

Jeg har sett på det der. Uansett hvor mye jeg har prøvd å rettferdiggjøre prisen, er det nok likevel litt dyrt ja. :slight_smile: også spent på å høre om det er noen som har vært med fra NO.

Hadde vært gøy og vært med på men prisen er for stiv for min del.

Jeg vet at det er noen her som har vært med på det, men kommer ikke på hvem i farten. Det dukket opp bilde av gaven (Spesielt lego sett) man fikk når man var med på det.

Prisen er verdt det, uten at jeg kan gå i detaljer.
Du må også være rask på keyboarded denne gangen, pga det ble utsolgt på ca 5 minutter.
De hadde tippa på ca 20 minutter.

Les mer her

Vi (aka. brukernick Håvard & jeg) var med på den aller første turen, tilbake i juni 2005. Dette var før Brikkelauget hadde blitt danna, og vi kjente ingen andre aktive AFOLs i Norge.

Det var en helt fantastisk opplevelse den gang, LEGO hadde såvidt begynt å jobbe seriøst med AFOLs og det var litt nytt fra både dem og oss. Vi møtte bla. Tormod Askildsen som allerede da jobba med det feltet og knapt viste om nordmenn som var ivrige AFOLs. Vi hadde lange gode samtaler med designere og alle var kjempeivrige siden dette var en første runde med slike møter. Og det var en liten, men svært LEGO-fokusert gruppe på ~20 som hadde mye fin tid med hverandre og de ansatte.

Dengang var prisen DKK 7 000, iirc.
Mye for oss på det tidspunkt, og vi skulle betale for to, men vi har alltid sagt at det var mye penger, men ikke dyrt for hva vi fikk.
Prisen har jo økt betraktelig, men jeg tror fremdeles det kan være en helt fantastisk opplevelse for de som deltar. Vi har lekt med tanken på å dra engang nå for å se hvordan den har endra seg, men enn så lenge har vi ikke så mye overskudd i økonomi og ferietid til å gjøre det. Og så møter vi jo igjen noen av de folka vi traff der på forskjellige større AFOL-samlinger som vi seinere har deltatt på.

aj-ml

Takk for deling av info og erfaringer. Kommer nok til å prøve meg på registrering for kommende sesong, er bare nødt til å få med meg en slik tur. Hvis forhandlingene går i boks og jeg klarer å dra med meg kone og barn til hotellet - passer Legoland i Billund for en 3-åring?

Da har Lego sluppet registreringsinfo for Lego Inside Tour 2015: aboutus.lego.com/nb-no/lego-grou … nside-tour
Påmelding skjer fra 1. november kl 13 og det blir fire turer. Pris kr 14500 DKK = ca 16000 NOK. :open_mouth:

Forrige påmelding var full (på alle turene) etter 270 sekunder. Da gjelder det å ha infoen som skal i skjemaet klar i Notepad og bare hamre det inn med copy/paste! Jeg vurderer sterkt å melde meg på, selv om prisen nå er i et skikte som er ganske avskrekkende. Det er temmelig heftig pris for 2,5 dager i Billund (riktignok 3 overnattinger på hotellet inkludert). Fly og shopping kommer jo også i tillegg…tenker det går noen tusen på staff shoppen. Men for en opplevelse det ser ut til…

Noen andre som vurderer å melde seg på?

Jeg vurderer meget sterkt å melde meg på en slik tur. Frister veldig, især når man tidligere har spart alle pengene til bolig. Nå har jeg oppsparte midler til det jeg vil, og jeg har hatt lyst til å dra på en inside-tour lenge!

Så det spørs egentlig kun om jeg rekker å komme i køen tidsnok…

Registrerte meg ca et minutt etter at lenken ble publisert i dag (den gikk ikke online før 3-4 min over tida), så krysser fingrene for plass på årets Inside Tour. 35 x 4 plasser, og de lover svar innen tre dager. Let the waiting game begin…

Fikk tilbakemelding fra LIT teamet og denne touren ble også solgt ut på under 5 minutter =)
Hun hadde ikke noe nøyaktig tall for tiden :slight_smile:

Jeg forbanner tiden selv.

tenk å glemme av dette som jeg har venta på i 9 mnd…

Krysser fingrene for de av dere som hadde sense of mind til å sette av ti minutter til dette i dag. Håper dere fra lauget får plass.

cry :cry:

Kan det tenkes at man kan legge inn en gruppebestilling herfra og få det litt rabattert?

Ingen rabatt desverre.

De eneste som har “rabatt” er de som får delta via

Makes sense. Det er et helt vanvittig rotterace for å få plass på denne eventen med bare 140 plasser hvert år, og det blir utsolgt på 3-4 minutter med lang venteliste. Og det går ikke an å legge inn bestillinger på forhånd, bare førstemann til mølla etter at lenken blir lagt ut.

Venter fortsatt i spenning på om jeg får plass… får nesten ikke gjort noe på jobb før dette er avklart!

Men det kan vel tenkes at det går an å få organisert tur til Billund på annet vis, med besøk på fabrikken / Legoland / andre severdigheter? De tar i hvert fall i mot ymse grupper, inkl “LEGO fanklubber”. aboutus.lego.com/nb-no/lego-grou … and-visits

Nå ble jeg litt stuss, siden jeg ikke finner informasjon om hvordan Brikkelauget planlegger å feire 10-årsjubileet neste år, men det ble sagt ting på LFW i Slærbæk som gir meg inntrykk av at det kan være noe slikt på gang. Så pass på at du betlaer kontingenten for neste år …

Men jeg tror det er gunstig å understreke at den turen som tilbys fanklubber ikke på langt nær tilsvarer den pakka som de som blir med på “inside tour” får.

Ting som er under planlegging blir lagt ut når det blir reelt =)
Og det ble veldig off topic her nå.

Gaaaah… the waiting! Ser ut “svar innen tre dager” blir til “svar om tre dager”. Ingen negler igjen her nå.

"Congratulations!

You made it to the list of participants of LEGO Inside Tour May 5th - 8th 2015."

F*** yeah! Pardon my French.

Gratulerer så kult. :smiley:

Gratulerer! :smiley: