LEGO Ideas #21109 Exo-Suit

Heh, nå er den tilbake som midlertidig ikke på lager, mens Research Institute står som utsolgt.

Uansett så håper jeg jo Lego produserer opp slik at settene er tilgjengelige ihvertfall 1-2 måneder etter lansering.

Exo Suit er nå tilgjengelig igjen på amerikanske shop.lego.com. Rakk ikke å skaffe meg den før den forsvant, så forhåpentligvis betyr dette at det ikke er så lenge til den blir tilgjengelig igjen for oss på andre siden av dammen også. :slight_smile:

Så tidligere i dag at Exo-Suit var tilgjengelig for bestilling igjen på de europeiske shop.lego.com-sidene, selv om forventet sendingsdato ikke var før 24/09…
La 1 stk i handlekurven for en times tid siden og har titta rundt på S@H etter dette for å se om det var noe annet småtteri til drøye 150 kr som jeg kunne slenge med for å få gratis frakt (eventuelt om jeg skulle bestille noen løsklosser), men etter mye om og men fant jeg ut at jeg heller kunne betale frakten på 60 kr denne gangen.

…men da var plutselig handlekurven min tom. Søkte opp Exo-Suit på nytt, men da var den sold out igjen, gitt. Flottings. :angry:


(kilde: ebay)

Fikk mail fra Lego nå. Your order has Shipped. Da dukker de vel opp innen 10dager. Bestilte 1.aug.

For oss som har settet eller mottar det i nærmeste fremtid kan kanskje bli med på Eurobricks Exo-suit konkuranse.

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=99248

Hvordan får man bestilt på amerikanske lego.com?
Når man sjekker ut så står det shipping country United States uten at man får endret på det…

Satt nettopp og leste om igjen setningen jeg hadde skrevet tidligere, og ser at jeg kunne ordlagt meg bedre her… Det jeg mente var at jeg ikke rakk å skaffe meg denne fra den norske (europeiske) siden før den forsvant, så jeg håpet derfor at når den da hadde “Add to bag” tilgjengelig på den amerikanske siden, så var en ny batch forhåpentligvis snart klar til europa også… :slight_smile:

For å bestille på den amerikanske siden må du nok benytte deg av en postboks-videresendingstjeneste, dvs. at du leier en postboks i USA hos en leverandør som videresender posten din til f. eks. Norge. Eksempler: MyUS, Shipito, USAbox. For ordens skyld; jeg har ikke prøvd slike tjenester og har ikke noe kjennskap til de tre eksemplene (de var rett og slett topp 3 på Google-søket… :wink:).

Andre ting: Jeg tror at enkelte nettsider kan klikke på at du besøker siden fra Norge, så da må du kanskje i tillegg ha en VPN-løsning hvor du kan emulere at du surfer fra USA (eks StrongVPN -ikke prøvd denne heller, men så ganske rimelig ut).
Mener også å ha hørt om at det kan bli trøbbel med at bankkort som brukes til betaling ikke har en amerikansk adresse, men usikker på om dette (samt hvor du fysisk surfer fra) er noe problem på shop.lego.com/en-US

Noen som har noe erfaringer med amerikanskje mail forwarding-tjenester og LEGO-kjøp fra enten den amerikanskje shop.lego.com eller andre sider (Amazon etc)?

Nå har jeg ikke akuratt handlet Lego fra Amazon.co.uk men jeg har sett at det er enkelte produkter man ikke kan kjøpe på grunn av lokasjon. At varen ikke selges til enkelte land. Regner med det er det samme på Amazon.com. Det står enten på siden for pruduktet eller når man skal fullføre handelen får man beskjed om at produktet ikke selges til ditt omeråde.

Amerikansk Lego.com har i sine betingelser at de ikke sender til Freight Forwarding Services.

Ikke at dette var noe viktig heller. Det var jeg som misforstod og tolket det som om man kunne handle fra amerikansk lego.com :slight_smile:

har brukt jetcarrier.com et par ganger med stort hell, norsk tjeneste med kontor i New Jersey der du kan få en gratis postboksadresse. De tilbyr både flyfrakt og sjøfrakt (billigere) og har fortollingsgebyr inkl i fraktprisene sine. Sender du en pakke under 5 kg (og under 35 liter volum) med sjøfrakt får du den rett i postkassen for 265 kroner. Tar gjerne 3-4 uker. Og nei, de er nøye på moms osv så man slipper ikke unna det.

EDIT: ikke brukt for å handle på amerikansk lego.com, men hos ebay-forhandlere som bare sender innad i US.

Jeg kjøpte de tre første modulhusene fra LEGO.com via “Jetcarrier” for noen år siden og det fungerte fint da ihverfall! Helt billig var det ikke siden jeg kjøpte en mengde lokkegjess i samme slengen som tok stor plass og Jetcarrier tar betalt etter det som er størst av vekt/volum…

Flere grunner til at det var gunstig da:
-kursen var gunstig (5kr per $)
-modulhusene gikk ikke å få kjøpt her
-Lego var ca halve prisen i USA på den tiden

Grunner til at jeg ikke har gjort det siden:
-Blir forholdsvis dyrt og du må betale MVA
-kursen er ikke like gunstig nå
-Lego er mye lettere å få tak i nå
-er litt styr spes om du handler fra flere firmaer og er avhengig av å få de med samme båt for at det skal bli billigst mulig (fly er dyrere og raskere)

Dog med tanke på hvor lite jeg betalte for de settene da og hvor mye de er verdt nå, kunne jeg jo tjent en liten formue på å handla mengder av de på den måten :open_mouth: :wink:

Men nå (akkurat , i alle fall) er den atter igjen tilgjengelig (“backorder”, forventet sendt 30.09), så da har jeg endelig fått lagt inn en bestilling jeg også. :smiley:

Nå er den tilgjengelig igjen hvis det er noen som fremdeles ikke har skaffet seg den.

:smiley: :smiley:

Endelig fikk jeg bestilt meg en … :mrgreen: :mrgreen:

Nå er Research Institute tilgjengelig på S@H igjen:

shop.lego.com/en-NO/Research-Ins … ng=listing

Ah, endelig!

Takk! Da har jeg bestilt to!

Tok med meg denne da jeg var i London. De hadde fortsatt noen igjen på Sheperd’s bush. Sjekket ikke stratfiord.