LEGO Ideas #21109 Exo-Suit

Wow dette må nok være tidenes raskeste utsalg fra LEGO. Nå står det på Exo suit at de er out of stock frem til 4 september.

Litt spent på kor limitert ExoSuit blir. Har vert diskutert litt på bricksetforumet, alt frå at den kan bli utsolgt på eit par dagar til at det ikkje blir problem å få tak i på ei god stund. Er det noko informasjon, eller kjenner nokon til, kvifor produksjonen av Cuusoo/Ideas setta blir så pass begrensa? Er det ein del av prosjeket at det skal vere begrensa?

Då er det vel berre å krysse fingrane for at bestillinga ein har lagt inn går igjennom, og at ein ikkje får ein e-post om at det er utsolgt i ettertid. Meinar eg har lest om fleire slike tilfeller.

Gikk ganske raskt ja, endte opp med å bestille 4 stk selv.

Det er forhåpentligvis ikke så ofte det blir krøll med bestillingene, de pleier jo å bytte til “Call for availability” når lagerstatus kommer under et visst antall. Med stor pågang og krøll med nettbutikken så øker vel risikoen litt. Tar det som et godt tegn at det ikke står som utsolgt dog.

Blir veldig overrasket om de ikke produserer opp flere eksemplarer av et sett som blir utsolgt så fort. Butikk handler jo først og fremst om å gi folk det de vil ha, ikke selge eksklusive sett til noen få. Regner med at dette settet kommer tilbake, og regner også med at Classic Space får en oppsving i årene fremover!

Det er jo håpet, og en medvirkende årsak til at jeg kjøpte flere sett av Exo-Suit. :astonished:

Regner med at de kommer tilbake. Som noen har nevnt står det ikke Sold out. Kommer jeg over flere så kan det hende jeg kjøper en til.

Ingen tvil om at det er knyttet stor begeistring til denne. Hvilket vanlig gen mangler jeg? :slight_smile: Kjøper dere (fler) pga investering, eller er det minifigsene som appellerer? For min del måtte det vært det siste. -Men de kan vel kjøpes kjøpes billigere på andre måter…
Her i huset har Bionicle`er blitt kastet i bosset fordi de (delene) ikke kan brukes til noe. Uansett gledelig å se at en Lego Ideas går som varmt hvetebrød og er liv laga, det åpner opp for mange spennende sett i fremtiden.

Grønne minifigs er eksklusive for dette settet, så tror ikke de blir enkle å få tak i på noen annen måte med det første. De vil uansett være dyre.

For min del kjøpte jeg bare et eksemplar.

Får håpe det blir mulig å skaffe de grønne figurene på billigere vis, men det får tiden vise. Tror Bricklink prisen blir veldig høy så lenge de kun finnes i Exo-Suit.

Selv vil jeg ha 2 sett som skal bygges og for å kunne bruke figurene til mocs, 1 uåpnet for fremtiden og så tok jeg med 1 ekstra i tilfelle rottefelle…

Jeg kjøpte nok 2 for å få grønne figurer, Men hvis jeg får tak i en til kan det hende dette settet blir spart. Ellers så blir det bygging av de 2 andre.

En liten oppdatering fra min side: Fikk svar fra Lego Service i går kveld: De bekrefter at bestillingen er mottatt og at VIP-poeng blir lagt til, promo-sett blir sendt ut og at jeg ikke blir trukket for frakt.

Så da er alt fryd og gammen. Dog, fortsatt ikke fått mail med ordrebekreftelse, og fremdeles trukket for frakten, men men…

Ser at Exo-Suit nå står som utsolgt på den norske S@H.

5 aug fikk jeg beskjed at ordren min hadde gått inn.
Akkurat kommet hjem i fra utenlandstur og ser at den 7.08. ankom den postkontoret.

Henta pakken min frå Lego i går, 2 stk Exo-Suit. Bygde den ein av dei i dag tidlig med sonen på 3,5 som medhjelpar. Han monterte ihop Pete og Eve (må vere fantastisk å ha fått seg sjølv i minifig-formatet), medan eg gjorde det meste anna :smiley:

Meget moro å bygge, mange stilige detaljer og for meg nye byggemåter. Håpar at det ikkje er tilfelle at det var ein eingangsproduksjon og at det no er utsolgt. Ser virkelig ikkje poenget med det frå Lego si side, og dei burde absolutt ha fått med seg på førehand at dette kom til å bli eit populært sett.

I følge informasjon The Brothers Brick har fått fra TLG er det ikke en engangsproduksjon.

Hele meningen med Cuusoo var jo produksjon på 10.000 eksemplarer, men det er vel ikke mange av de produktene som er solgt i 10k eksemplarer.

Tror nok det er mer enn 10000 I dette tilfelle. Kan være at de har gått bort I fra dette.
De hadde den i Lego shop på Westfield i London
Sammen med andre sett sluppet i august.

Hvor har du fått det fra?

21100 Shinkai 6500 was the first set on LEGO CUUSOO to gain 1,000 supporters. It is based on a real-life submarine. The set was released exclusively in Japan. Only 10,000 copies of the set were made available.

Så da var det bare de første.

Hvis du har 10.000 kunder som sier at de ønsker å kjøpe en vare, så kan du regne med at du får solgt langt flere enn 10.000.
Jeg tror at Lego har sett på hvor mye tidligere Cuzoo-sett har solg, og så laget Exo-suit og Research Institute i omtrent så mange eksemplarer.

Spesielt Research Institute har truffet veldig bra i tid, og har potensiale til å bli en virkelig storselger.