LEGO Ideas #21109 Exo-Suit

Noen av dere har sikkert fått det med dere, men Ideas-teamet og Pete Reid (som sto bak designet på Exo-Suit-modellen som snart kommer ut) har lekket bilder og videoer de siste dagene som en teaser til selve settet.

Dette bildet postet Pete på sin Flickr-konto 1. juli:

Dagen etter fulgte nok et bilde - og en video:

[youtube]W-bEGspWpb4[/youtube]

I går fulgte han opp med dette:

…etterfulgt av “the final teaser”:

Og i dag postet han dette bildet (jeg vet ikke om noen legger merke til fargen på romdrakten?):

Og her er videoen! :smiley:

[youtube]VbMOf9Zwnpk[/youtube]

LEGO har ikke offisielt avslørt noe bilde av esken ennå, men en Brickset-bruker oppdaget for en uke siden at det var lagt ut oppdaterte versjoner av ECTO-1-byggeveiledningene for nedlasting på kundeservice-sidene - og der pryder dette bildet baksiden:

Mer om dette hos Brickset.

Pete Reid sto for det originale designet, mens Mark Stafford, som en del av oss kjenner, har hatt ansvaret for å gjøre et LEGO-sett ut av det. Jeg har aldri vært noen Space-mann, men denne ser stilig ut. Spørs om ikke jeg må ha et par-tre stykker av disse. Eller hva sier dere, CowboyGibson, mrfuture, Quarryman…?

EDIT: En artig ekstraopplysning. Hvis ikke jeg tar helt feil er det Pete selv som har stemmen til minifiguren i videoen :slight_smile:

Blir garantert noen stykker av denne ja! :smiley:

Hadde vært perfekt hvis den ble lansert så man kunne få med Classic Space promo’en de har nå… (forøvrig hvis noen uten interesse for space har en eller flere av disse liggende / underveis så bytter jeg gjerne med andre promos/polybags, har litt diverse liggende).

Ser kul ut den. Har fuklgt med på Brickset i de siste dagene. Blir nok til å kjøpe i hvert fall en, kanskje flere. Artig med at de nå har laget grønne space figurer.
Har de her på en måte tenkt en militær avdeling uten at de helt sier det? Grønt kan jo også være pilot avdeling for Exo-Suit.
Fikk med meg den hvite space figuren på min seneste bestilling fra Lego.

Er nok på tide at Dunstar Space base one utvides med både det ene og det andre.

Har nå fått med meg et par jeg også, men mye vil ha mer. :laughing:

He he ja. Var nok den som skapte bestillingen. Tenkte Mixels først men den stammen jeg ville ha var utsolgt.
Endte med liten Technic og en microfighter.

Oi! Denne traff rett i sci-fi sjela gitt!
Var ikke klar over denne, men ser at den er in production alt ja… Veldig stilig modell!

Huw på Brickset har nå fått en av Exo Suit settene i hus og gjør en review av den.
Her er første del.
http://brickset.com/article/11698/review-21109-exo-suit-part-1

og Del 2
http://brickset.com/article/11705/review-21109-exo-suit-part-2

Og Del 3
http://brickset.com/article/11709/review-21109-exo-suit-part-3

Må ha et par av de der…og grønne space-figurer. Helt Rått :slight_smile: Lurer på når de grå kommer? :mrgreen:

Tror de kommer for salg 1. August.

Eneste som er dumt med de grønne figurene er at de ser grusomme ut sammen med CS fargene. :laughing:

Må vel lage noen skip i grønt og grått for å fornye temaet litt :slight_smile: Har lite grønne klosser foreløpig men man kan jo begynne planleggingen…

Man får vente på de små grønne… mm, nei de har jo allerede vært i Lego en stund. :laughing:
Det spørs jo hvor mange romskips klosser som finnes i grønt. Tenkte at de grønne figurene kan være en egen avdeling med en bestemt spesialitet?.

Da er denne tilgjengelig, hvis noen har glemt det. Vet ikke hvor stort volum denne er produsert i, men det kan hende det er lurt å være tidlig ute.

2 stk bestilt her og venter vel på posten når jeg kommer hjem. Tenkte det var best i tilfelle de skulle bli fort utsolgt.

Jeg bestilte også 2, noe som kvalifiserte til gratis frakt. Men fikk ikke dette alternativet under checkout… Har de sluttet med dette?

Jeg fikk heller ikke opp gratis frakt, og heller ikke noe promo-sett eller VIP-poeng. Fikk dog en beskjed med rød skrift om at nettbutikken hadde tekniske problemer og at slikt ble fikset i etterkant slik jeg forsto det. Frakt lå på 150 kr.

Ser dog i nettbanken at de har trukket hele beløpet allerede, så håper det ordner seg.

Underlige greier. For en time siden bestilte jeg 2x Exo-Suit og 1x av det andre nye Ideas-settet, fikk med en mini-Mini og gratis frakt…

På den annen side har jeg ikke fått noen bekreftelses-epost ennå, så jeg tok en skjermdump av bestillingsbekreftelsen.

Jeg kontaktet support-tjenesten deres for å høre. Regner med at det løser seg.
Bestilte den nye Minien, Camper Van og ExoSuit, så er jo innafor både promo og gratis frakt.

Dette vart mi første bestilling frå http://shop.lego.com. La merke til den røde skrifta om problem, men vart veldig usikker når det stod at eg måtte betale 150kr (rundt der) i frakt undervegs i bestillinga. Men når eg kom til steget for betaling var dette fjerna og gratis frakt “lagt til”. Samtidig dukka Mini Cooper Mini opp på ordrebekreftelsen. Alt i skjønnaste orden.

La òg inn bestilling på 2 (litt usikker på kvifor, blei litt revet med :smiley:), i lag med Ghostbuster.

Som L@go, tok eg òg kopi av bestillingsbekreftelsen, ikkje fått noko på e-post endå.

Jeg fikk med Mini Mini cooper på min bestilling og VIP poeng på selve kjøpet. La ikke merke til frakten, men i følge fakturaen på siden sier den 0 frakt.
Mulig jeg kjøper Mini Cooper i England nå som jeg har Exo suiten.

Jeg gjennomførte nok bestilling på et “ugunstig” tidspunkt. Men det ordner seg sikkert. Hadde jeg ventet ville det nok ikke vært noe problem, men var redd for at ExoSuit skulle bli utsolgt slik Mars Roveren raskt ble.