LEGO i Jubalong på NRK1 i morgen!

Guttungen (Martin) og en kamerat (Iver) kommer på barnetv i morgen, lørdag. De er med i innslaget, “Det beste jeg vet er…”, og det er selvfølgelig LEGO!

Daws, I drenge!
Gratulerer!
Måtte Dokker også tegne en sånn slavekontrakt eller ser vi Dokker på YOU Tube snart?
Husk å hive innpå en tom kassett! (Ikkje stol på dem.)
Hilsen
Mich.a

For letthetens skyld, Jubalong starter klokka 18, og vil gå i reprise klokka halv åtte om morgenen neste lørdag.
Dette blir første gang på veldig lenge jeg ser på NRK’s barnetv frivillig. Ser på tegneserier, men dagens tegneserier har som regel godbiter av humor som kun voksne plukker opp, om man ser bort fra voksen-tegneserier, som Venture Bros, og Robot Chicken.

Jeg registrerte at gutten allerede hadde lært seg å prosjektere byggingen, med å først planlegge hva han hadde lyst til å bygge, så dra innom “lageret” for å plukke delene han mente han trengte, og så utføre byggingen på helt annet sted. Og så visste han at pappa hadde mer Lego pent sortert som han kunne bruke om han gikk tom…
Veldig bra!

Håvard wrote:
Og så visste han at pappa hadde mer Lego pent sortert som han kunne bruke om han gikk tom...
Jeg likte best den der kommentaren som gikk mer i retningen: "at far allerede hadde brukt opp det meste av de grønne platene..." tveit

Gikk glipp av det mens det gikk på TVen, men så har man jo NRK nett-tv da. Innslaget er i løpet av siste fjerdedelen av programmet.
Det jeg likte best var nok det, at når gutta begynte å bygge, så gikk kameramannen rundt bordet, slik at man fikk en god kikk på alt det andre som var der. Sikkert masse unger som ble fryktelig misunnelige. Og stasjonen i bakgrunnen er jo ikke akkurat liten og beskjeden. Very Happy
Hvordan fikk de kameraet gjennom tunnelen? Brukte de bare vanlig zoom, eller var kameraet virkelig lite nok til å kunne kjøre inn og gjennom?

Veldig bra innslag. Likte det med skille mellom pappas LEGO og guttas LEGO. Det er veldig greit å ha et skille her, men det er jo lov å få litt av hvarandre da… (veldig kjekt å ha en stor rotekasse å hente deler fra slev om de ikke er sortert). Må jo si at byggene og spessielt togene er mye mer imponerende i virkeligheten enn på TV da…

Innhold.

Jeg tenkte en del på hvor slemt det var mot alle andre barn - og ikke minst ikke-legointeresserte foreldre! Når den enorme Legosamlinga på hemsen ikke holdt til prosjektet, kunne det lånes av fars utrolig store samling…
Litt som sukka som kom fra våre skadebergingsmenn da de hadde bært opp 8 full 11’er esker (de er vel ca. 84 liter) med ubygd Lego fra datarommet i kjelleren og inn på det allerede overfylte Legorommet: “Jeg tror argumentet til ungene når de maser om mer Lego - om at de har så masse allerede - det er ikke lenger gyldig” Razz
aj-ml

Kult Bønna! Smile
Arti å se hvordan du/dere har det:) Tipper den snutten der har satt mye inspirasjon i mange små barnesinn, og kanskje oxo voksne.
Møter stor skepsis blant “dødelige” når min hobby kommer frem til nye bekjentskaper, og jeg ydmykt MÅ fortelle at jeg “bygger noe i LEGO” Hehe, virker nesten som om folk tror jeg bygger et par biler og en garasje, for så å brumme rundt med de, mens både snørr og sikkel slenger rundt!
… Så jeg føler min integritet er på “spill”, og behov for å bevise at det er snakk om et litt annet nivå. Så jeg viser de Lilleby. Og ofte får pipen en annen lyd, men jeg mistenker i enkelte tilfeller “Nå skulle han skryte frem LEGOEN sin”
Så jeg tenker “Eather way Fu**ed”
Full respekt til deg for å la NRK slippe inn Smile

He, he! Very Happy Jeg er jo vant til å være “ukens klovn” så det går jo greit! Det er mer synd på de som ikke har noen hobby! Cool
Kona mener dessuten at jeg har alt for mange hobbyer Wink

BØNNA wrote:
He, he! Very Happy Jeg er jo vant til å være "ukens klovn" så det går jo greit! Det er mer synd på de som ikke har noen hobby! Cool Kona mener dessuten at jeg har alt for mange hobbyer Wink
Have fun! Smile Har vel et par for mye jeg oxo, i følge min kjære. RC og magi i tilegg til LEGO. Hva annet har du da?

telemark, langrenn, fotball, basket blant annet! Shocked

Sitat:
telemark, langrenn, fotball, basket blant annet!
Oi, sporty og sundt:)