LEGO-Festivalen på Teknisk Museum

Jeg kan stille med en Green Grocer hvis det kan hjelpe (selv om jeg mener å huske at Freddie også har en), men den må i så fall hentes på Haugenstua. Har også en Grand Carousel egentlig, men den må passes på veldig godt om den skal være stilt ut.

Jeg har og kan låne bort:

  • Togbrua (leveres med kompressor, og balast (ups batterier atm ;( synd at jeg ikke har noe bedre)
  • 8404: Public Transport, trikken er ombygget til å kjøre på 9v togbane (med motor)
  • Togstasjon
  • 5891-1: Apple Tree House og 6754-1: Family Home
  • Emerald Night
  • Og litt skinner både kobberteipede RC skinner og orginale 9v skinner
  • 5 stk rette, 1 stk t-kryss, 1 stk sving - vei av ny type
  • NXT med motor og greier hvis noen vil låne? (tenkte hvis noen trengte det til noe GBC greier) (har en RCX men den er jo gammeldags nå)
  • 4 stk Togstrømkontrollere (tenkte hvis noen trengte til noe GBC greier?)

Jaja det var vel det jeg kom på nå.
Desverre kan jeg ikke være på TM i helgen så det blir noen andre som må rigge det som er ønsket, kan levere tingene som er ønsket ned på TM en eller annen dag (utenom fredag)

Oste Hovel

I enighet med Thomas, har jeg oppdatert første innlegg med en oversikt over hvem som deltar og bidrar.

Og i tilfelle noen lurte, ja, jeg har ganske mye - ikke noen bygning-MOCs dessverre, men ellers mye annet.

Jeg tenkte meg også at vi kjører to loops for togene - ene i sirkel (trikk, f.eks) og den andre som dobbel-boomerang for batteritogene.

Edit: Har pratet litt med min kontakt, Unni. Fra i morgen av er det grønt lys til å sette fra seg sine bidrag på teknisk museum. Det er anbefalt at man kommer mellom 16.00 og 18.00, pga. store mengder med folk, men ellers så er det bare å gå fra til skranken og si i fra at man er fra Brikkelauget, så vil man bli vist til oppbevaringsrommet.

Fint. Jeg skal prøve å komme innom på fredag. Ellers satser jeg på å være der på senkvelden neste torsdag. Kult om det kommer flere da.

Jeg skal se om jeg også kan få gravd frem dette huset fra kjellern:

Jeg kan bekrefte at jeg skal være på senkveld, så du blir ikke den eneste fra Brikkelauget der om du kommer.

Sorry Freddie men har et problem med trykktank til kompressoren jeg bruker slik at dette ikke er tett nok ;(
Så blir ingen bru nå ivertfall ;(

Oste Hovel

Ducktape =p
MacGyver bruker den jo til alt :wink:

Brukte brusflasker helt til jeg fant ut at korken var ikke helt av de tetteste laget siden jeg bare testa brua litt her og der, skal se om jeg kan få tak i en orentlig trykktank.

Etter å ha prøvekjørt GBC-modulene i ca 30 min, er jeg blitt skeptisk til at dette skal stå å gå i timevis. :confused:

Woohoo,

Brikkelauget nevnt i avisen og greier!

aftenposten.no/kul_und/article3846403.ece

Minner om at det er rigging i dag. Uheldigvis så har vi ikke mulighet til å holde på til etter kl. 18.00, så vi blir nok nødt til å bygge fort, og evt. ha på plass smådetaljer i morgen.

Bare si i fra i skranken at dere er fra Brikkelauget når dere kommer, så slipper dere å betale!

Ja, fin artikkel det. :smiley: Var også et par mindre tilleggsartikler i den trykte utgaven i dag.

Hehe, skal dere drukne hun på Teknisk museum i LEGO? Og har Aftenposten seriøst eget LEGO-team? Artig! (Synes også det er litt morsomt at tittelen jeg foreslo på foreningens leder (klossmajor) tydeligvis har blitt offisiell)

De av dere som skal til festivalen får kose dere. Jeg skal prøve å rydde litt i mitt klossehav.

Klossmajor er i bruk, ja! Og jeg har sett mengden klosser - det er mer enn nok til å drukne en person i det, ja, men tror vi ikke skal prøve.

Du skal altså ikke prøve og komme opp til Teknisk Museum en av helgene, eller kanskje på senkvelden neste uke?

Jo, kan godt tenkes at jeg tar meg en tur. Men som sagt, ikke sikkert. Når er det åpent? Og hvor mye koster det å komme inn?

For en som er fra Brikkelauget: gratis (si i fra i skranken!). Ellers er det disse åpningstidene som gjelder:

Mandag stengt.
Tir-Fre: 9-16
Lør-Søn: 11-18
Senkveld 14/10: 19-? (Mener at denne vil koste oss 90 kr, member of Brikkelauget or not!)

Såpass ja. Kan jo godt komme å se på.

Jeg kommer på senkvelden.

Hvis jeg får bygget ferdig tower bridge iløpet av helgen, er det interesse for at den stilles ut?

Oste Hovel

Tar deg maks 5 timer å bygge den :wink: vil jeg tru. fem personer brukte 2t10min på den. så du burde vel klare den på 5 timer;)

verdensrekord

Tatt i betraktning av at det er god plass på bordet, ja. Kom med den, du.