Lego-festival - Askimtorget

Hei!
Er det noen som kan tenke seg å utstille MOC’s eller andre større LEGO prosjekter på Askim torget?

I uke 42 arrangeres det LEGO festival på kjøpesenteret Askim Torget.

Det kommer mange store modeller fra Danmark.
Det blir store bygg selv områder og konkurranser gjennom hele uka.

Lego begynner å bygge/ rigge allerede nå til fredag.

Modellene vil bli satt opp flere steder i kjøpesenteret.

Din modell vil være overvåket av kamera, samt vektere i åpningstiden.

Ta gjerne kontakt med meg på forum eller PM eller mobil: 47 094 094.

Utstillere vil bli belønnet.

Du kan selv velge hvilke dager du vil være tilstede, eller ønsker å vise fram modellen din!
Brikkelauget må gjerne også sanke medlemmer disse dagene!

Ta kontakt dersom du lurer på noe!

mvh
Jørgen :smiley:

Er det også ønskelig å stille ut vanlige exlusive legosett?
Har akkurat bygget ferdig Volkswagen Boble, Campervan og Tower bridge.
Og er det ønskelig kan jeg muligens stille med dette…
Må bare sjekke opp med madammen…
Hehe

Alt er av interesse.
Har fått bekreftet i dag at Lego kommer for å sette opp 12 miljøer.
Gygrid fra Harry Potter kommer i full størrelse.
Det kommer også formel 1 biler.

  • diverse annet!

Det må jo også være en gylden anledning til å skaffe medlemmer til Brikkkelauget!?

For å skape litt trykk på arrangementet, kan det hende at man skal konsentrere seg om onsdag, torsdag, fredag og lørdag. Kanskje bare tors-lør!?

j

Hm, jeg tror ikke jeg kan stille med mye, følgende to er dog lett tilgjengelig hvis det er av interesse (og da må de være lukket i en monter elns).
Klikk for større bilde.

Oslo rådhus:
[bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/matija/Projects/Landmarks/radhus01.jpg[/bsurl]

NSB DI-2841:
[bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/matija/Town/Trains/Di2841/a_di2841_01.jpg[/bsurl]

Hei

Jeg kan ikke snakke for alle, men tidspunket er noe uheldig. Vi har nå en utstilling på Teknisk Museum (som også er et arr. som Lego er med på, hvor modeller står utstilt i flere uker, samt at vi har vakter der i helgene). Generelt er sånne forespørsler flotte, men pga samkjørende prosjekt/utstilling på Teknisk museum må det dessverre meldes at det ikke er mulig å delta med personlig deltagelse. Et tips til evt neste gang er å melde det hvis mulig et par måneder på forhånd (mulig du har gjort det også). Lykke til!

Jeg har en modell av El 13 med 3 vogner som kan stilles ut, hvis andre kan ta dem med til Askim (samme modell som var også utstilt i Skærbæk.

Hei, igjen!
Jeg ser at det er noen som har tid og lyst!
Det er kjempebra!

Hvor stor plass trenger Brikkelauget, hvis vi skal prøve å samle dette til en stand?
Hva trenger dere av bord og utstyr?

Det blir daglige byggekonkurranser med amatørutstillinger, så jeg regner med at dere vil samles på et eget område?
Finnes det logoer eller større plakater/bannere dere kan ha med?

Er det en som kan være representant og stille med/ sette opp de modellene som her har meldt sin interesse?

Tror ikke dette har vært prøvd i så stor skala før på et kjøpesenter, så det skal bli gøy å se hele arrangementet!

Selvfølgelig kjipt at dette kolliderer med annet arrangement, men tror dette kan være alternativt og morsomt!

NB: Det er også mulig å promotere Brikkelauget i avis og media.
Både lokal og regional presse er med på arrangementet.

j :sunglasses:

Vi (jeg og Matija) prøver oss på en liten “Norges” utstilling, men mitt lange røde NSB tog, 3 t-banevogner fra Oslo, et NSB lok (traktor) og Oslo Rådhus. Det røde toget er 2 meter langt i forhold til behov for plass. Viktig at det står plassert trygt i forhold til at ingen kan nå det :slight_smile:

Veldig bra!
Jeg snakker med arrangøren i morgen for å avklare plass og sikkerhet!
Hvis jeg setter av 3x2meter, holder det også til de andre som har vist interesse?

Når vil dere sette opp standen?

Lego starter i morgen, fredag.

Det blir størst trykk på neste helg!
Men dere bestemmer selv!

Klarer dere også skaffe reklamebanner for å hanke inn nye medlemmer?

j
:smiley:

Det er ok at lengden er 3 meter, men trenger ikke en dybde på 2 meter. Ca 0.5 - 0,75 holder i dybden. Hvis lengden er mindre enn 3 meter bør kanskje dybden være ca 0,75. Minimum lengde er 2 meter. Dette ut i fra hva jeg og Matija har behov for, evt andre medlemmer kommer i tillegg. Men om det blir andre og hva evt plassbehov de har, har jeg ikke noe oversikt over. Hvis alt går etter hva som er planlagt, så kommer vi i morgen (mandag) for å sette det opp (ca kl 17).

Da har M & M vært på åstedet og fullført oppdraget. Mtp. nåværende utstilling på Teknisk museum er det ikke mye vi kunne stille med, men synes resultatet ble fint:
[bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/Brikkelauget/Askimtorget2011/askim01.jpg[/bsurl] [bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/Brikkelauget/Askimtorget2011/askim02.jpg[/bsurl] [bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/Brikkelauget/Askimtorget2011/askim03.jpg[/bsurl]
Siste bilde ble tatt av en hyggelig journalist fra lokalavisen.

Hvis dere ønsker å “låne” noen modeller av meg har jeg [setimg]10194[/setimg] [setimg]10220[/setimg] [setimg]8677[/setimg] [setimg]10187[/setimg] [setimg]10214[/setimg], stående ferdig bygget fremme lett tilgjengelig i stua, de kan tas med og settes opp om ønskelig.
Kontakt meg på mob: 480 99 135 eller 93 46 48 79