LEGO Fanwelt 2012

Nå er jeg ikke sikker på om denne delen av forumet skal brukes til arrangementer som allerede er avholdt og avsluttet, men det står jo ikke noe om at man ikke kan bruke det til det, så da prøver jeg meg.

Jeg var heldig nok til å få ta en tur til Fanwelt i Köln i november sammen med Megan for å drive PR for The LEGO Adventure Book, og traff dessuten Moritz Nolting (nolnet) der nede, som blant annet har laget den stilige Power Miners-dumperen på forsida av boka. Utpå kvelden på lørdagen, da alle de andre tyskerne hadde begynt å drive med ting som tyskere synes er moro, snek jeg og Moritz oss inn i den tomme hallen og vandret rundt og kikket på alt som var utstilt helt uten at det var tusenvis av andre folk der. For det var det stort sett hele tida ellers - vanvittig svært arrangement.

I alle fall - sent, men godt har jeg fått lastet opp ca 130 bilder fra arrangementet på Flickr, og hvis dere har lyst kan dere jo kikke innom, linken ligger i bunnen av posten - det var utrolig mye imponerende å se, og som en liten teaser skal dere få noen av mine favoritter servert her med det samme…

Kölnerdomen - i minifig-skala. En hel del av resten av gamlebyen var også på plass.

Riksdagen - også den i minifig-skala. Veldig imponerende!

Fire av nederlenderne stilte med et samlet diorama med forskjellige øyer. Utrolig tøft.

En av mine absolutte favoritter, et fabelaktig middelalderlandskap. Elva er fantastisk.

Skipene til Konajra var jo på plass i Skærbæk, for de som var der, men denne er ny. Blir å se i København.

Og sist, men aldeles ikke minst: Dette er noe av det mest imponerende jeg har sett av landskapsbygging med LEGO.

Ga det mersmak? Her er alle bildene. Ta en kikk :slight_smile:

Utrolig imponerende og helt klart på grensen til overveldende. Får alvorlige mindreverdighetskomplekser :wink: Takk for bilder L@go!

Takk for mange fine bilder, min favoritt er nok det rød huset/gården med den fineste veggen jeg noensinne har sett.

Fantastiske kreasjoner =)

Oh…oh… :open_mouth:

Den siste der gjorde at haka mi traff gulvet…

Den var utrolig flott, og med masse stilige og artige detaljer. Og svær!

Enig. Av alt som var på utstilling var det foran den jeg ble stående lengst. Utrolig imponerende og digert. Vil anbefale alle som ikke har gjort det, å ta en kikk på bildet i en høyere oppløsning. Dette er LEGO-håndverk av ypperste klasse :slight_smile:

Eller kanskje dette bildet - som viser den skjulte hula inne i fjellet, hvor noen minifigs holder på med et eller annet mystisk…