lego eller.........

Flere enn meg som har kjøpt kilovis med lego og finner ganske mye annet enn lego.
Til nå i kveld har jeg funnet playmo, en lekebil og litt plastsøppel…
Hva har du funnet

Svare støvklumper, kondompapir og jukseLego

Det forige lasset jeg kjøpte, fikk jeg en bærepose brask ut av.
Blandt annet, en arme med plastsoldater, fargeblyanter, avbrekt plast, pærler og masse bikkjehår

Har kjøpt to lass med løsvekt Lego fra Finn.no
Den ene ser ut til å være bare Lego (ikke sorter enda) men i den andre var det annet også, Heldig vis bare små ting.
Det var blant annet en leke bil, en og annen perle og 3-4 kroner :open_mouth: .

Tror man må regne med slikt, ser jo hva jeg hadde i min egen Lego fra barndommen. Mye annen skrot der også.

Det første jeg kommer på er kjønnshår!?! :cry:

Mulig det har noe med at periodene for; utviklingen av kroppen, “jeg orker ikke å rydde rommet mitt” og “lego blir bare liggende på gulvet og støve ned” sammenfaller ganske så bra? Etter en stund blir legoen skuflet opp i passende plastkasse og solgt på finn, uten nærmere undersøkelser…

Er i gang med sortering nå som dere ser i en annen tråd her, så skal få tatt et bilde av det jeg har funnet så langt(annet enn kjønnshår), når jeg kommer hjem.

…mange grunner til å ikke kjøpe brukt Lego. :wink:

Dette er min fangst av uregelmessigheter i fra sorteringsjobben så langt, minus hår og papirlapper.
Tror ikke noe er Lego, men ser du noe får du rope ut! :slight_smile:

Ganske likt min fangst. Det er ofte playmo som følger med.
Den runde dingsen nede til venstre lurer jeg på om kan være en legodel…

Ja, den er vel faktisk den jeg var mest usikker på. Hører sikkert til slike store Legofigurer, som jeg egentlig ikke regner som LEGO…så den skal uansett ut av Legokassene.
Den blå plata er vel Duplo, og i regimet mitt så ryker disse ut på likt grunnlag. :wink:

Jeg trodde den snora helt til venstre kanskje var noe fra LEGO Chima. De har jo sånne greier som man spinner opp ett hjul med en slik lang snor med tenner på. Mulig det finnes andre enn Chima også i LEGO som har samme patent uten at jeg kommer på noen i farta.

Vitti, som å se tilbake til Legokassene vi hadde i kjelleren. Tror det ser slik ut for de fleste (ikke hos afols så klart da…)

Det svarte håndtaket nederst til venstre er vel produsert av LEGO kanskje? Ble ikke slike brukt i hockey- eller fotballspill?

Nederst til venstre er det vel ikke, men bortsett fra det har du helt rett. Det hører til i sportssettene. Tenkte ikke på det. Men på bildet befinner det seg under det gule batteriet, litt til høyre for midten :slight_smile:

He, he. Høyre/venstreblind. Har skapt mye moro - eller fortvilelse om du vil :slight_smile:
Skjer en mix i hodet mitt så venstre blir høyre og motsatt på sin vei fra hjernen og ut i det fri

Helt sikkert en del produsert av Lego, jeg har en orange en i min rotekasse. Men hvor den hører hjemme vet jeg ikke. min sitter montert i noe technic eller Bionical. antagelig det siste.

Det grønne hjulet ser da svært likt ut som dette:
bricklink.com/catalogItem.asp?P=32439a