Lego Dimensions, eller "Konsoller for Dummies"

Som ihuga Dr. Who fan sikler jeg på Lego Dimensions, og siden dattera liker både Skylanders og Disney Infinity - og lego - er hun også rimelig interessert. Men: Vi har Wii - ikke Wii U.

Såh. Noen som har mer peiling enn meg: Jeg antar det ikke vil funke på Wii?

Altså må vi ha nytt konsoll. Vil våre Wii-spill funke på Wii U, slik at det er smart å fortsette med samme merke, eller kan vi like gjerne kjøpe noe annet?

Om vi skal vurdere noe annet: Hva anbefaler folk?

(Som dere sikkert skjønner spiller jeg svært lite dataspill, og dattera spiller altså litt, men har ikke helt kommet til punktet der hun kan fortelle meg hva vi bør ha med tekniske begrunnelser. Om hun har noen mening i det hele tatt er den garantert begrunnet med “Fordi det er det NN i klassen har.”)

Wii spill går fint an å spille på Wii U men ikke omvendt naturlig nok.

Etter hva jeg har funnet ut finnes Dimenion til alle de nyeste platformene + Playstation 3 og Xbox 360.

Hvilket konsoll, det blir nok mest etter smak og behag og hva man ønsker. Jeg har gått i fra Nintendo Wii og Xbox 360 til nå kun Xbox One (inntil videre.)

Jeg velger nok konsoll etter hvilke spill man ønsker å spille.

LEGO Dimensions vil ikke fungere på Wii.

For din del, anbefaler jeg Wii U. De er bakoverkompatible med Wii-programvare og -kontrollere, i tillegg til at konsollen generelt er billigere enn XBOX og PS-systemer. Vil anbefale en med større lagringsplass!

Takk :sunglasses: Får sjekke hvor vi får tak i Wii U billigst og greiest…

se her 3 linker av nintendo wiiu, jeg annbefaler Super Mario Maker :mrgreen: :mrgreen: veldig moro spill
prisjakt.no/product.php?p=3257636
prisjakt.no/product.php?p=2630380
prisjakt.no/product.php?p=3134295

:mrgreen:

Mario Cart kjøpte vi med Wii’en, så selv om det er gammel versjon prioriterer vi vel heller noe annet. Mario Maker høres ut som en bra plan.

LEGO City Undercover er også ett spill som kan anbefales (og unikt for Wii U). Det er blant de første som ble lansert til Wii U, så den burde finnes til nedsatte priser/brukt nå.

Takk for tips :sunglasses:

Hvordan er det med disse kontrollerne til Wii U, forresten? Antar vi må ha fler av disse som ser ut som egne små spillmaskiner? Fra før har vi jo 3-4 kontrollere og 2 nunchucks, men de vil vel ikke kunne erstatte den nye typen?

Trenger kun én av den med skjerm, den brukes av spiller én. Resten av spillerne kan bruke alle de andre kontrollerne.

Spillene er ofte satt opp slik at skjermen ikke er nødvendig i flerspillermodus, så det er ingen ulemper/fordeler ved å bruke den, annet enn at den kanskje er litt uvanlig stor. Personlig synes jeg den er god å bruke, og dens aksellerometere og gyroskoper er ganske fintfølende og meget spillevennlige.

Takk, det hørtes billigere ut med bare én :laughing:

Også kan man se netflix på den mens non andre ser på tven :slight_smile:

Pjaktisk.

Nå har jeg faktisk fått tilbud om å låne en Wii U på ubestemt tid. Det blir jo unektelig aller billigst. Mer penger til Dimensions-sett :mrgreen:

Sjekket Elkjøp i går, og føler Dimensions har prisa seg litt ut…Nå har jeg ikke noe konsoll som kan dra Dimensions (PS2…) så måtte i såfall hatt det og men.
Selve Dimensions portalen/basen ser ut til å ligge på 899, det kunne jeg levd med, men Fun packs til 299, og level packs til 449…litt i dyreste laget synes jeg.

Ganske stive priser på tilleggspakkene ja. Enkelte figurer jeg kunne tenke meg (Portal, Dr. Who), men det blir nok ikke aktuelt å kjøpe til disse prisene.

Selve spillet er vel neppe spennende nok for meg til at det er verdt penga. Kan jo håpe at det dukker opp noen gode tilbud etterhvert…

Ser Elkjøp har lagt team pack i samme priskategori som level pack, men helt horrible priser…
Eneste positive på Elkjøp var hovedpakka :slight_smile:
cdon.com koster de
Hovedspill: 999
level pack: 349
team pack: 279
fun pack: 179

Kotaku har en guide til hvordan man kan låse opp alt, uten å kjøpe alt. Da har de såklart ikke inkludert det som ennå ikke har blitt lansert.

Er vel ingen som kjøper for å spille dette vel? =p

Dere som driver å spille dette vil kanskje ha nytte av denne tabellen?
brickset.com/article/17556/who-c … dimensions

Jeg gjør det. kjøpte meg nå LEGO Dimensions på cdon da, for ps4

LEGO Dimensions Fun Pack DC Comics - Superman CDON.COM 1 179 kr 179 kr
LEGO Dimensions Fun Pack Ghostbusters - Slimer CDON.COM 1 179 kr 179 kr
LEGO Dimensions Fun Pack: Lego Movie - Emmet CDON.COM 1 199 kr 199 kr
LEGO Dimensions Fun Pack: Lego Movie - Bad Cop CDON.COM 1 149 kr 149 kr
LEGO Dimensions Fun Pack: Doc Brown - Back to the Future CDON.COM 1 179 kr 179 kr
LEGO Dimensions Fun Pack Ghostbusters - Stay Puft CDON.COM 1 179 kr 179 kr
LEGO Dimensions Starter Pack CDON.COM 1 999 kr 999 kr
LEGO Dimensions Level Pack: Back to the Future CDON.COM 1 399 kr 399 kr
LEGO Dimensions Level Pack: Portal CDON.COM 1 399 kr 399 kr
LEGO Dimensions Level Pack: The Simpsons CDON.COM 1 299 kr 299 kr
LEGO Dimensions Fun Pack: Simpsons - Krusty CDON.COM 1 149 kr 149 kr
LEGO Dimensions Fun Pack: Simpsons - Bart CDON.COM 1 149 kr 149 kr
LEGO Dimensions Team Pack DC Comics: Joker and Harley Quinn CDON.COM 1 279 kr 279 kr

Totalbeløp 3737 kr