Lego Digital Designer laster ikke grafikk til alle brikkene

Et kjapt søk på forumet ga ikke noe svar dessverre. Derfor håper jeg at Lego Digital Designer fungerer problemfritt hos alle, men hvis noen likevel skulle ha et svar hadde jeg bli overlykkelig :slight_smile:

Jeg jobber med mitt første “store” prosjekt nå, og gjør en del utprøvinger i LDD før jeg bygger. Siden jeg installerte LDD har jeg hatt noen problemer med grafikken på noen av brikkene - de lastes ikke. Det betyr at når jeg velger nye brikker eller flytter på eksisterende brikker, så blir de usynlige.

Jeg søkte litt rundt på Internett etter gode løsninger, og det var en som skrev at om hardware ikke var noe problem, så kunne løsningen være å åpne et tomt prosjekt først, dernest filen du jobber med. Hardware er ikke noe problem (i hvert fall ikke “specs”), og hvis jeg åpner et tomt prosjekt oppnår jeg at noen flere brikker laster - men ikke alle. Vedlagt ligger et bilde av problemet.

Det er stort sett bare irriterende, men ikke noe større problem enn at det noen ganger tar litt lenger tid å gjette seg til hvor riktig brikke ligger. Er det noen som har opplevd dette, og som i tillegg har løst det?

Hei, jeg er ny her. jeg har brukt LDD litt men begge mine pcer har ikke slike problemer. Den ene er en bærbar med kun 4 GB minne men kjører LDD fint.
Eneste jeg har problem med nå er at jeg ikke finner tog hjul. Har letet opp og ned uten å finne de.

mr future

Velkommen begge to:D

Jeg har ingen erfaring med LDD, men har forstått det slik at man kun finner elementer som er i produksjon akkurat nå. Om man vil ha tilgang på alle elementer er det vel ldraw som er tingen:)
http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=1&t=2279#undefined

Herlig, tusen takk!

Jeg håper at brikkene som mangler fremdeles er i produksjon. Som det fremkommer av bildet under er det blant annet 1x1-brikker og flere varianter av 1x2 :frowning:

Har du kontaktet kundeservice? De har sikkert en lur ide om hva det kan være :wink:

Ellers kunne du jo prøvd å oppdatere skjermdriveren.