LEGO Cuusoo

lego.cuusoo.com

sitat fra Colonel (hentet fra Byggepladen.dk):
"Oprindeligt startede det med at 1000 mennesker (japanere) skulle sige ja til at den “dims” eller ting ville de gerne betale x antal yen for. Da LEGO kom ind i billedet fortsatte dette koncept i princippet, men det virkede ikke rigtigt. Det lykkedes dog sidste år at få overtalt LEGO til at sætte 6500 Shinkai ubåden i produktion og lanceret som et LEGO sæt (dog kun i Japan). Den blev fremstillet i 10.000 eksemplarer.

Nu går CUUSO for alvor “worldwide” hvorfor det skulle blive lettere at skaffe opbakning blandt AFOLs verden over til et specielt sæt eller et nyt element. Så hermed kan jeg blot opfordre til at holde øje med udviklingen og eventuelt deltage i nomineringen af nye LEGO sæt/klodser."

Prosjekter som er utgitt:

[set]21100[/set] [setimg]21100[/setimg]

[set]21101[/set] [setimg]21101[/setimg]

[set]21102[/set] [setimg]21102[/setimg]

[set=21103]21103 - The DeLorean Time Machine[/set] [setimg]21103[/setimg]

Godkjente prosjekter, ikke utgitt enda:
21104 - Mars Science Laboratory Curiosity Rover
21105 - Exo Suit

Se det nyeste prosjektet Exo Suit, bli avslørt.

[youtube=wide]x-NTCGA5uKE[/youtube]

Neste avsløring kommer tidlig i 2014 :smiley:

Hadde vært stilig med Ghostbusters

Liker Pete Reids modell. Han er dessuten en veldig trivelig kar, var så heldig å få hilse på ham under STEAM i Swindon for noen uker siden. Men jeg tipper settet blir 21107 - 21105 og 21106 er de to nye Minecraft-settene :slight_smile:

Exo Suit synes jeg er kul, håper den fremdeles ser bra ut når den har vært gjennom Lego systemet.

Ser det er endel murring rundt Cuusoo på Eurobricks siden det er få modeller som kommer gjennom nåløyet. Selv er jeg vel ikke så overrasket, det er jo veldig mange av forslagene som går på andres varemerker og forslag til spesifikke sett innenfor eksisterende lisensierte serier.

Ghostbusters hadde jo vært morsomt dog. :smiley:

Konseptet hadde blitt mye tydeligere dersom de hadde luket vekk varemerke-beskyttede modeller tidligere (f.eks. ikke tillatt det i det hele tatt), men samtidig har det hjulpet Cuusoo med å få mye oppmerksomhet og et av settene som har kommet ut er jo knyttet opp mot et varemerke (Minecraft). Så den er ikke helt enkel den problemstillinga der.

Det forrige settet - 21103 The DeLorean Time Machine - var også lisensiert, så tror det vil være lite lurt å kutte ut andres varemerker: Det er derfor de selger.

De to første er jo også i det minste gjort i samarbeid med respektive eiere, selv om det kanskje ikke er snakk om en lisens på samme måte.