Lego.com ber om verifisering av betalingsinformasjon?

Jeg bestilte noe fra lego.com i går og i dag fikk jeg beskjed om jeg må ringe de for å få gjennom ordren. Spent på hva de skal bekrefte? Jeg må jo ikke oppgi betalingsinformasjonen min på telefon til noen jeg får beskjed om å ringe til via en e-post. Det hele virker veldig suspekt. Jeg tenker umiddelbart at dette er noen som ønsker å stikke av med min betalingsinformasjon.

Det som var litt rart under bestillinga var at jeg aldri fikk opp der jeg må taste inn kode i forhold til å kunne betale på nett med kortet mitt som jeg må på alle andre sider.

Noen av dere som har erfaringer med dette? Spent på hva de vil vite når jeg ringer.

PS. Fikk ikke bestilt med Opera (prøvde noen ganger), men det gikk med FF. Kan jo ha noe med det å gjøre.

Har ikke opplevd det før, men har alltid oppgitt betalingsinformasjon underveis i bestillingen.

Ser telefonnummeret som ble oppgitt i e-posten riktig ut? Finner du det igjen på Lego sin hjemmeside? Inneholdt e-posten samme ordrenummer som står i ordrebekreftelsen din? Står øvrige ordredetaljer i siste e-posten?

Hvis telefonnummeret stemmer og/eller ordrenummeret er riktig så tror jeg ikke det er noen fare på ferde. Vil du være hundre prosent sikker så ringer du Lego på telefonnummeret fra hjemmesiden dems, oppgir ordrenummer og nevner e-posten og hører hva de sier.

Er litt det jeg tenkte også. Får prøve å ringe de i morgen. Alt ser ut til å stemme med ordrenummer og telefonnummer og slikt.

Jeg har ikke hatt akkurat det problemet iallefall.
Men hadde ett annet problem i forrige uke: Gjorde all bestilling med Opera browseren og kom så langt som til godkjenning etter at kortinfo var oppdatert og da stoppet alt opp. Skjedde ikke mere på en god stund. Etter noen minutter krasjet browseren. Når jeg startet den på nytt igjen og gikk inn på LEGO siden så fikk jeg ikke opp noe info om at ordren var godtatt. Fikk heller ikke noe email om ordrebekreftelse. Dette var lørdag 27.juli.

Ventet til dagen og gikk inn å kikket i den statuslista og det var fortsatt ikke noe.

På onsdag 32.juli gikk jeg atter en gang inn på den lista og det var fortsatt ikke noe info om den siste ordren der og antok da at den ikke var blitt registrert.
Hadde jeg tenkt langt nok hadde jeg sjekket om det var blitt belastet noe på kortet. Istede gikk jeg inn å la inn bestillingen på nytt. Denne gangen fra Internet Explorer for å være sikker. Da gikk alt problemfritt og fikk en ordrebekreftelse på mail umiddelbart etter at jeg hadde bestilt. Og nå dukket det opp en ny liste med alle ordrer de siste årene, og til min forskrekkelse lå nå den forrige ordren fra lørdag også inne. Stod nå “Prosessing” på begge ordrene.
Sendte da en mail til LEGO, men de sa at nå var allerede begge ordrene satt i bestilling. Det eneste jeg kunne kanselere var noen småting som var satt i backorder da de ikke hadde de på lager.

Seinere på samme dag fikk jeg levert deler av den første bestillingen av DHL. I går fikk jeg deler av den andre bestillingen. (Pick-A-Brick leveringer tar lengre lengre tid da det vel kommer fra ett annet sted?)

Så nå sitter jeg her med to stykk #10232 Palace Cinema og en masse togmotorer :slight_smile:

Ser at det er litt prat på Eurobricks angående bestilling / telefonbekreftelse av ordre: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=85358

Har logget inn på kontoen og det står i hvertfall kun 1 ordre der. Så da bør jeg bare få en. Får ringe på mandag.

snakket med lego i dag og det var noe feil ned adressen min visst. ser ut til at alt er gått i orden:-)

Da kom min 41999 i går :slight_smile: Fikk nr 9230 av 20000.

Nice, fikk min på mandag men har ikke åpnet enda for å sjekke nummer. :slight_smile: