Lego-butikk i Barcelona

Hei,
var en uke i Barcelona nylig og når jeg er ute på tur, klarer jeg ikke å la være å snuse opp ett eller flere gode Lego-kupp. Siden Barca er et forholdsvis populært reisemål, tenkte jeg det er på sin plass å tipse Lauget om butikken Rickebrick. ( http://www.rickebrick.com )

De finnes både som nettbutikk, fysisk butikk i en bydel litt utenfor sentrum (El Prat) og på Bricklink. Jeg klarte å få kontakt på forhånd og la inn en kraftig ordre på Bricklink. Prisene er ikke så aller verst, det meste ligger godt under S@H når momsen er borte. Fikk lov til å hente denne i butikken og slippe frakt + 21% mva (lovet selvsagt på tro og ære at Legoen skulle ut av landet). Tok bussen dit (nr 65) og det gikk omtrent knirkefritt (rent bortsett fra et skilt på døra på katalansk som jeg ikke forstod bæret av, måtte få hjelp av ei dame på gata til å ringe på…hehe). Fikk klossene mine sirlig pakket og sortert i zip-lock-poser og en hyggelig Lego-prat med betjeningen på kjøpet.

Anbefales på det sterkeste å ta en tur dit om man er i Barcelona og kjenner Lego-suget, da butikken er proppfull av både nye og gamle Lego-sett, inkl samleobjekter. Samtidig støtter man lokale Lego-idealister! Sjekk utvalget på Bricklink og hør med de om man kan få hente i butikken uten VAT. De har åpent på ettermiddag/kveld de fleste dager. Ikke tax-free om man handler i selve butikken.

God tur! :slight_smile:

edit: skriveleif