LEGO Bøker

Noen som vet om det finnes noen bøker om LEGO på Norsk?
Eventuelt er det noen som kan anbefales?
Det går jo mot juletider nå og det er på tide å skrive ønskelista til julenissen Smile
Eventuelt noen som har noen varme anbefalinger på de bøkene som er på Engelsk? Tenker da spesielt innen området Technic og gjerne med noe Mindstorm-rettet temaer men ikke ett must.
(Norsk bok kan gjerne være om LEGO generelt)

Jeg vet ikke om det finnes bøker på norsk. Har selv vurdert å lage en Mindstorms-bok på norsk, men jeg tror det blir med tanken. Rolling Eyes
Av Mindstorms-bøker finnes det ganske mye på engelsk, så det spørs litt hva du er ute etter. Som en generell bok med masse tips og idéer, så anbefaler jeg “Building robots with LEGO Mindstorms” av Mario og Giulio Ferrari. Jeg pleier å ha den i nettbutikken min, men nå er jeg utsolgt. Confused

Har ingen på Norsk, men her er lista over bøkene jeg har i hylla.
Kan komme med en beskrivelse av de enkelte hvis det er ønskelig

Bagnall, Brian (2002): Core Lego Mindstorms programming. Prentice Hall PTR, USA
Baum, Dave (2000): Definitive Guide To Lego Mindstorms. APress USA
Baum, Gasperi, Hempel, Villa (2000): Extreme Mindstorms, An advanced guide to Lego
Mindstorms. APress USA
Clague, Rolighed, Agullo, Yabuki (2002): Lego Mindstorms, Dark side robots, Transports , and creatures. Syngress USA
Erwin, Benjamin (2001): Creative projects with Lego Mindstorms. Addison – Wesley USA
Ferrari, Ferrari, Hempel (2002): Building Robots with Lego Mindstorms Syngress, USA
Ferrari, Ferrari– Technical Reviewer (2002): Lego Mindstorms Ultimate Builders Projects. Syngress USA

Ferrari, Ferrari– Technical Reviewer (2002): Lego Mindstorms Robotics
Invention System 2 Projects. Syngress USA
Hempel, Ralph – Technical Reviewer (2003): Lego Mindstorms Masterpieces, Syngress, USA
Meadhra, Michael and Stouffer, Peter J. (2001): Lego Mindstorms for Dummies. IDG books
Nagata, Joe (2001): Lego Mindstorms Idea Book: No Starch press USA
Penford, Robert (2000): Introducing Robotics with Lego Mindstorms: Bernard Babani LTD , UK
Penford, Robert (2000): More Advanced Robotics with Lego Mindstorms: Bernard Babani LTD , UK
Sato, Jin (2002): Lego Mindstorms the Master`s Technique, (2002) No Starch press USA
Wilcher, Don (2003): Lego Mindstorms, Interfacing. The McGraw-Hill Companies
Wilcher, Don (2004): Lego Mindstorms, Mechatronics. The McGraw-Hill Companies