LEGO annonserer nytt CUUSOO-sett!

Da har LEGO tatt en avgjørelse på hva som blir det neste CUUSOO-settet!

De 7 som ble vurdert denne gangen er:
· Female Minifigure Set
· Poptropica: Dr. Hare’s Lair
· FTL - Faster Than Light
· The Road to Oz
· Atlas Mini Model
· Ghostbusters (teamet, ECTO-1 og Slimer)
· Ghostbusters 30th Anniversary (teamet, ECTO-1 og Ghostbusters HQ)

Se videoen for å se hvilket sett som blir tilgjengelig for kjøp senere i år… :slight_smile:
[youtube=wide]_QT5zu1x65Q[/youtube]

.
.
.
Jeg er helt enig med valg av sett, gleder meg storveis til dette settet kommer i salg!
Blir spennende å se hvordan det endelige produktet blir seendes ut. :smiley:

Det er jo litt spesielt at de ikke egentlig valgte noen av alternativene, men i stedet plukket ut én del fra ett av forslagene. Når det er sagt er jeg helt enig i at det var den beste avgjørelsen. Spørs om ikke det blir en av disse når den kommer i handelen. Forhåpentligvis gjør de en bedre jobb enn med DeLoreanen fra Back to the Future.

Ja når Ecto1 kommer som sett får vi bygge HQ selv…

Antar at den enorme størrelsen på HQen rett og slett ville gjort settet for dyrt til at det var gjennomførbart å lage dette for salg… Men ja, spesielt at deler fra settet ble plukket ut.
Og enig i at Deloreanen var ganske skuffende… :frowning:

Who you gonna call?

Ghostbusters… :mrgreen:

Da har de første offisielle bildene kommet!


Flere bilder her!

Synes dette settet ser veldig lovende ut. :smiley:
Ifølge LEGOs post på deres Facebook-sider, ser det ut til at settet lanseres i juni i år.

Jeg tok mange detaljerte bilder av modellen =)

Ser veldig lovende ut etter at jeg syntes Delorean ikke var helt slik den første modelen så ut. Man fikk da i alle fall minifig og noen spesielle deler.
Som fan av begge filmene blir vel det en Ghostbusters Ecto-1 også.

Bra bilder! Ser for øvrig at han designerfyren fra “The Simpsons House”-videoen har fått seg ny frisyre. :wink:

Men en liten ting, hva var greia med den store ECTO-1 bilen som stod ved siden av modellen som kommer i salg? Den ser jo (etter det jeg kan se) ikke ut som original-CUUSOO’en heller?

Det er en Ecto-1 i minilandskala laget av Stephan Sanders

[youtube=wide]sEnNsCactwg[/youtube]

Takk for oppklaring, informativ video! Så ECTO-1 @2:47 inni videoen. Kul BTTF-Delorean @3:03, forresten! :slight_smile:

Stilig!

Vil dette settet bli lagt ut på salg på Lego sin nettbutikk?

Og eventuelt når?

Cuuso sett finner du her: http://shop.lego.com/en-NO/Cuusoo-ByTheme

Den kommer nok om ikke alt for lenge :slight_smile:

Se Ecto-1 bli bygget i den kule stop motion-videoen nedenfor:

LEGO stop motion: Frankie’s Garage - Building Ghostbusters Ecto-1
[youtube=wide]2ocScpLCKIg[/youtube]
Kilde: Ghostbusters’ Facebook-side

Seint svar, men det ligger i alle fall ute på shop.lego.com nå for kr. 499,- (selv om det midlertidig er utsolgt i skrivende stund)…

Allerede fått den i hus. Digger den :smiley:

Nå gjenstår bare å få de til å godkjenne Ghostbuster HQ.

Blir ikke noe av hovedkvarteret men
Skaperen av bilen har delt LDD filen av hovedkvarteret som fulgte med på Eurobricks

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=91689&hl=%20ghostbusters%20%20cuuso&st=225

se etter en bruker med Ghostbuster figur. navn WetWired

Genialt, takk!

Steike! Takk for linken.

Ser settet har 3567 deler.

Blir første gang jeg må bestille deler til et “custom” sett.

Bare sender jeg inn .lxf filen til et nettsted og så plukker de delene og sender dem til meg?
Eller er det ikke så enkelt.

Er helt noob på dette.

Du kunne det før i Lego Digital Designer (LDD) men Lego stengte den delen av programmet. Synd!
Man må nok bruke den manuelle metoden. Mulig andre kjenner til raskere løsninger.

På Bricklink kan man sette opp en “wanted list” som man kan se hvilke butikker som har de delene man ser etter. Hvis man husker å huke av å fjerne delene etter en bestilling så har man oversikt på hvilke deler som er igjen. Man må nok handle fra mange butikker.

Jeg ser for meg at hvis man har modulhuset Fire brigade så er man litt på vei. Uten å ha sjekket dette selv. Har vært innpå tanken å bygge huset selv nå som bilen er i hus.