Lego 8285 hjul

Heisann !

Jeg har en ubygget Lego 8285 men mangler
1 krummet felg (4296465)
3 dekk 62.4x20S (4235705)

Finner i tyskland, belgia, polen osv på ebay, men di
sender ikke til Norge :frowning:
Noen tips eller noen som har til salgs? :open_mouth:

Takk!
Andrew

www.bricklink.com

Heisann!

Ser du har allerede har fått tips om http://www.bricklink.com, men første gang du ser på Bricklink virker det som en stor jungel så jeg skal hjelpe deg litt igang…

Det er mange måter å gå frem på for å finne delene du trenger, men jeg foretrekker å først finne delene og legge de i en ønskeliste for så å finne en butikk som har flest mulig av disse. Tast varenummeret som du finner i monteringsguiden til Lego i feltet “Search Catalog Items: → All Categories” i katalogtjenesten til Bricklink (http://www.bricklink.com/catalog.asp). Trykk på “Search” og så finner du varen (NB! For fremtiden er det greit å notere seg bak øret at Bricklink bruker andre varenummer enn Lego, men med denne fremgangsmåten finner du uansett varen). Trykk på “Add to My Wanted list” og velg hvilken farge du ønsker delen i (Tips: Lek litt med hvilke muligheter du har til å lage ønskelister).

Hvis du en annen gang ikke har varenummer til delene, kan du også finne inventaroversikter til alle Lego-sett. Gå til katalogtjenesten (http://www.bricklink.com/catalog.asp) og tast Lego sitt modellnummer i feltet “Search Catalog Items: → All Categories”. Tester du med 8285 finner du taubilen, og så kan du trykke på “'Inv” ved siden av modellnummeret. Da får du opp alle delene dette settet inneholder.

Når du har lagt delene du trenger i en ønskeliste starter jobben med å finne hvilke butikker du vil handle fra. Her er utvalget enormt, men jeg foretrekker stort sett å handle fra butikker i Europa da fraktkostnadene blir lavest og leveringstiden kortere (men ingen regel uten unntak etc.). Husk også tollgrensen på NOK 200,- som det kan være greit å holde seg under for å unngå moms og ekstra gebyrer. Jeg har foretatt rundt 100 kjøp på Bricklink fra forskjellige butikker og har aldri opplevd at pakker har blitt borte eller at noen har forsøkt å lure meg. Iblant har det skjedd plukkfeil, men dette har selger alltid ryddet opp i på en skikkelig måte.

Når det gjelder delene du skal ha ser det ut til å kun være en butikk som har både felger og hjul → http://www.bricklink.com/store.asp?p=dannogo

Lykke til!

NB! Det er mange veier til Rom, og det er minst like mange veier å navigere på Bricklink - den beskrevne fremgangsmåten er ikke nødvendigvis den “rette” for deg eller andre. :smiley:

En god innføring her fra Gunnar, men jeg vil bare legge til at det alltid er lurt å - så langt det er mulig - holde seg til selgere med god og mye feedback. Da er sjansen minst for å dumpe borti et av de råtne eplene i kurven, for de finnes nemlig også. Har selv handlet svært mye via BL de siste årene, og selv om nesten alle ordrene har gått veldig greit, er det like frustrerende hver gang du dumper borti noen som bare surrer. :slight_smile:

Tusen takk for veldig beskrivende svar, Gunnar! :smiley: Da skal jeg teste linken du
sendte :wink:
Her er et bilde av noe av legoen jeg har :wink: Og kranbillen MÅ på hylla den og :smiley:

Veldig flott LEGOrom :smiley:

Med så mye LEGO må du se å melde deg inn i klubben vet du…

Takk, takk Morty :slight_smile:
Kristska, ja skal melde meg inn for å få fordeler og kanskje delta på arrangementer :smiley:
Er jo gøy å dele interessen med folk med samme “galskap” , ehmm dyr hobby :laughing:

du har mitt drømmerom :open_mouth: syyyykt missunelig, :unamused:

Må bli medlem så jeg også kan være på arrangementer. Sååååå mye brannbiler og fly.

Oi, så mye plass! :astonished:

Ehhm, jeg er litt grisk og LEGO-dilla :blush:
Har store sorterings hyller med bokser fra
Nøttefabrikket med spotter, og smågodt hyller
med bokser med klapplokk, skal også inn på rommet :blush:
Har noen mnd gammelt bilde av dem, om det er noe tips for
andre til å ha LEGO i :wink: Skal se om jeg finner bilde :wink:

Sagt til ungene at nå har vi så mye LEGO at di snart må sove i telt
i hagen… :laughing:

Jeg bor i Tønsberg om noen deler samme interesse her i distriktet?

Fant bildet :wink: Har totalt 24 bokser med dobbel klapplokk :smiley:

Slutt da… :open_mouth: Du må jo være den mest LEGO frelste i Norge med best orden! Blir i hvertfall ikke missunelig på detta LEGO-rommet ditt…

Men den båten oppe til høyre med blått skrog? Det er vel ikke LEGO, er det vel?

Og i ditt område har vi Baard og Michael i Sandefjord =)

Jo, båten til høyre er en modell av SuperSpeed 2 som går fra Larvik, 1,5 meter er den vel :blush:
Mangler noen deler til siste finnish utvendig, så skal alt interiør og butikker inn, pluss motorisert
bau :wink:
Fjernet litt LEGO så du ser den bedre :blush:

Liker båten der ja :slight_smile:

Ligna på den som ble/blir solgt på båten for tia :wink: en eller anna brikke-kopi-produsent som har laga.

Men flott ser den ut hvertfall =) Din altså :wink:

Takk Eiker :slight_smile:
Selger di så stor modell på båten? :astonished:

bitte litt mindre modell men ikke lego :wink:

Megabloks elns såvidt jeg kunne se da jeg tok båten for en uke siden. De har også laget en større modell av Color fantasy/magic fra samme produsent. Mye spesialdeler for å få til myke linjer. Ikke noe aktuelt kjøp.
Velkommen i klubben!
Baard (Sandefjord)

Ehhm, ikke rukket å melde meg inn enda :laughing: Kjører vogntog å
mye jobbing (jaa dårlig unnskyldning) :laughing: Er bare litt treig :laughing: