Legge inn mine sett

Jeg antar at BrickLink har en slik funksjon, men finner den ikke i farten. Noen som kan hjelpe meg?

Bricklink har vel ingen inventory-funksjon ala det brickset.com har tror jeg, men de har en funksjon for å dele opp et sett i enkeltbrikker for å legge de til en wanted-liste. Link til den funksjonen kommer her (krever innlogging på Bricklink): bricklink.com/login.asp?log … w&logSub=p

Brickset er nok bedre å benytte enn Bricklink :slight_smile:

Brått så ender du opp med å ha solgt hele samlinga!

Takker for svar. Da lager jeg heller min egen oversikt i Excel.

Brickset anbefales. Du kan eksportere lista i flere formater. I tillegg er det enkelt å hake av de settene man har og ikke minst ønsket seg…

Enig, brickset.com er veldig ok for registrering av sett.

Jeg bruker Brickset for settene. Men har enda ikke funnet noen bra side for løse deler. Brukte Peeron en stund men den funksjonen har vært litt ustabil der så jeg sluttet å bruke den (hele basen med deler jeg hadde registrert forsvant flere ganger).
Var vel noen som nevnte en gang at ett program som heter BrickStore skal kunne brukes til å registrere løsdeler og sett som du selv har. Den er egentlig beregnet for bruk mot Bricklink kjøp og salg. Men skal vistnok kunne registrere ting der uten å legge det ut for salg. Du kan iallefall laste ned ordrer du har handlet på BrickLink direkte til BrickStore, så da slipper du å legge inn de delene du har kjøpt der manuelt.

Ellers så har jo Brickset planer om å få til en funksjon for at du skal kunne registrere løsdeler også, nå har de startet med selve deledatabasen. De nevnte vel noe om at de skulle få den databasen til å fungere optimalt først før de startet med funksjonen for registrering av løsdeler. Mange (meg deriblant) vil vel også ha en funksjon for å gjøre om settene til løsdeler eller iallefall se hvor mange du har av en spesifik del og hvor mye av det som eventuelt er i en modell. Pr i dag kan du jo allerede krysse av for status på settet du eier. For eksempel “Parted out” eller “Assambled” og en del andre.

rebrickable.com har mulighet for registrering av både sett og klosser. Der har man også mulighet til å eksportere/importere fra mange andre nettsider og programmer, bla brickset.com.
Jeg har såvidt prøvd det, men tenkte å se lit nærmere på det etterhvert.

[off topic]
For de som ønker å kjøpe sett via løsklosser, har også rebrickable en fin funksjon som gir en god oversikt over prisen hos de forskjellige butikkene hos brickowl.com