LDD WIP: Haugesund Rådhus

Har ei lita digital oppgave foran meg… Tenkte jeg skulle prøve å bygge Haugesund Rådhus i Lego. Ser utifra klossene jeg bruker så hadde det ikke vært aktuelt å prøve å bestille dette pga at mange av de rosa klossene jeg bruker ikke eksisterer, eller at de eksisterer i ett lite antall og er spinndyre… Så får bli med digitalutgaven foreløpig…

Har gjort en god del forsøk på å kopiere andre folks kreasjoner utifra bilder jeg har sett på brickshelf og lignende plasser. Så nå tenkte jeg å utfordre meg selv ved å bygge utifra et virkelig bygg…

foreløpig fremdrift: Er ikke helt fornøyd med gjerdene som er mellom søyelene. IRL er disse laget av spinkelt støpejern eller noe sånt og viser ikke så godt som lego-gjerdet gjør. Noen forslag til alternative deler som kan brukes her?

irl

Som dere ser her så er grunnmuren skrå. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette med lego?

Hvorfor bruker du rosa?
Ville ikke rødbrunt, dark flesh eller noe være mer passende? :stuck_out_tongue:

Enig i at den lyserosa fargen så litt feil ut ja, og hvis du uansett bare skal bygge digitalt, så er det jo bare å velge og vrake i sjeldne farger (f.eks den bricklink kaller “salmon”, men den fargen får du nok ikke tak i noen klosser i). Derimot hvis du ønsker å kunne bygge det IRB, så må du nok kompromisse på farge ja…

Når det gjelder skrå grunnmur så kan du jo f.eks lage mønstret til grunnmuren på plater, og så feste platene på skrå med hinge bricks.

Lykke til videre, god start dette :slight_smile:

Grunnen til at jeg bruker rosa er fordi Haugesund Rådhus for meg alltid har vært rosa:

De har nylig malt bygget i samme farge som det har vært før en gang i tiden, men som nå ikke lenger er falmet…
Men jeg er selv enig i at lego sin rosafarge ikka passa så bra som jeg hadde håpet på. Men er jo ikke no problem å skifte ut fargen. Så mulig jeg eksperimenterer litt og ser hva som kan passe…

Med annet bilde er det jo åpenbart at huset skal være rosa…
Stilig å se modellen din ta form i LDD. Lykke til med designen.

Har jobba litt med denne nå. Bygningen begynner å ta litt mer form, men er en god del igjen på den. Har mista litt motet innimellom da det er mye vanskelige vinkler som må gjenskapes, noe som ikke er like enkelt med Lego. Har tenkt til å prøve å gjenskape veien rundt og plantevekst på mur mm. Kom gjerne med innspill/forslag til løsninger…

Oi oi, dette begynner å se veldig bra ut! Gleder meg til å se det ferdig :slight_smile:

Morsomt å se kjente/lokale bygg her inne. :slight_smile:

Ser veldig bra ut!

Rått og ambisisøst!
Angående de rekkverkene så kunne de kanskje vært en lysere farge så blir de ikke så fremtredende?