LDD og toghjul

Jeg lurte på om noen vet hvor man finner toghjul i LDD?
Jeg finner kun noen små hjul som heter trainwheel men disse er små og passer ikke på en tecnic akse. finner andre deler som får hjulsettet til å se ut som boogie til tog og skinner, buffer opphengsplater.

Jeg lastet ned en model av et tog fra en annen side og den hadde de delene jeg savnet. så hvis siste versjon av LDD er som tidligere så vil den gi beskjed når deler ikke er tilgjengelig.

Mrfuture

I LDD finner man [part]50254[/part] i normal modus.
I LDD Extended finner man [part]55423[/part]

Man kan også søke rett over ruta der man ser alle brikkene =)

Takk Eiker86, skal se der når jeg kommer i fra jobb.
Jeg har ikke sjekket exstended da disse er deler man må male selv. Alle delene er i utgangspunktet rød.

Bare hyggelig =)

I den LDD Extended så har man tilgang til alle deler, så derfor må man male selv =(
I den vanlige LDD så får man kun tilgang på det som ligger i Pick-A-Brick avdelinga på nettbutikken.

Alle og alle, mangler vel noen i “extended” og, men er mange flere enn i “vanlig” modus! :slight_smile:

hehe :wink: sant. ikke absolutt alle, men de som er i dagens produksjon tror jeg. Bruker ikke LDD, harn bare installert.

Hvis det vanlige LDD skal gi deler fra Pick a brick så skulle de vært der. Jeg sjekket Pick a brick for å se om jeg kunne få kjøpt de delene til å bygge enda et tog. Hvis jeg trengte flere hjul.
Her var det hjul med metal pinne og de med technic akse. Ingen av de er å finne i vanlig LDD.
Mulig at de ligger i extended versjonen som tidligere nevnt.

Det var merkelig. Sender en melding til kundeservice og hører hva forskjellen var igjen.

Brukermanualen sier i hvert fall:
LEGO® Digital Designer
Build your dream model from a huge selection of bricks.

LEGO® MINDSTORMS®
Work with all the bricks from the unique robot set.

LEGO® Digital Designer EXTENDED
Choose the LDD EXTENDED theme if you want to mix bricks and colors without limitations.

Siden man ikke lenger kan bestille ting via LDD, så gjenspeiler ikke lenger default-modusen hva som kan bestilles. Det var heller ikke 100% samsvar før heller, det var gjerne færre deler i LDD enn det som kunne bestilles.

Forøvrig, så kan du svitsje fritt mellom modusene mens du bygger, så du kan bygge uten extended til vanlig, men om du trenger en bestemt del du ikke finner der, så kan du svitsje til extented, hente inn den delen (male den i fargen du vil), og så svitsje tilbake, og den blir ikke borte :slight_smile:

Hei cecilie. Det var jeg ikke helt klar over at man kunne bytte mellom modusene mens man bygget.
Jeg har tidligere brukt LDD da det var mulig å handle deler. Bygget en trailer med henger og kjøpte den i deler.
Dumt at det ble borte. Men Pick a brick er jo et godt alternativ selv om bestillingen blir vanskligere.

Ellers er bricklink.com stedet mange bruker hyppig :wink:

Ja det var der jeg handlet tidligere men mitt siste kjøp der ble ikke velykket. Vet ikke helt hva som skjedde men pakken ble sendt et helt annet sted mens jeg fikk sporingsnr. Endte med at jeg fikk pengene tilbake.

OK her svarer jeg på min egen innlegg men for å oppsummere.
Jeg fant alle delene jeg savnet i LDD extended så nå er jeg i gang :smiley:

Takk for alle svar.