LDD, noen tips til teknikk?

Forsøker meg litt i Lego Digital Designer, med varierende hell… (man kan gjerne tolke hell i den engelske betydningen…)

Er det noen måte å flytte brikker på via tastaturet? Opplever at jeg må flytte markøren rundt på måfå i håp om at brikkene skal lande der jeg skal ha dem (spesielt når jeg kopierer grupper av elementer). Utrolig irriterende! Ofte må jeg justere kameraet for å få plassert dem riktig også.

Noen som har noen tips til teknikker for å være mer effektiv? Bygger dere f eks grunnmodellen først og så detaljerer? Bygger først og så fargelegger? Synes det er litt tidkrevende å bytte farger / finne brikker. Spesielt når det stort sett er et lite sett med brikker / farger man bruker, skulle gjerne hatt en liten favoritt liste eller liste over deler som allerede var brukt i modellen og plukke fra.

Måten Undo er gjort på er også tullete synes jeg, hvis man har på “repeat insert” eller hva den nå heter så må man trykke undo en gang for å fjerne gjenta brikke, og så en gang til for å fjerne den feilplasserte brikken, og deretter velge brikken på nytt… :angry: Eller er det en annen måte å gjøre det på?

Hmm, Slikt tar tid. Bare sjekk ut Bryggen som jeg driver å designer i LDD.
Bruker vel en dag ca pr hus…