Langlow building

Hei.
Jeg er ny her på forumet.
Trenger litt hjelp fra ekspertisen her inne.
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=493345
Mitt nye prosjekt er å prøve å lage et tilnærmet likt hus min morfar eide i Pacific Avenue, Tacoma i USA. Det ene bildet er fra 1908. Det andre fra 1969.
Jeg ser jeg bør legge til en trans-clear 1x2 plate eller to på vinduene i alle vindusrekkene. Samt skifte til trans-clear brick 1x2 på to vinduer øvre rekke. (Venter på Lego fra USA.)
Mulig jeg lager huset som det var i 1908…noe lettere enn huset i 1969. Men 1969 utgaven ser mer ok ut…
Hvordan jeg skal få til butikkvinduene vet jeg ikke enda…heller ikke den lysegrå dekoren på veggen på fronten ved vindusrekkene. Noen som har et forslag?
Jeg tenkte på muligheten av å klippe ut fra hvitt klistrepapir?
Vinduene i “the Club” delen er helt på jordet foreløpig…trangt her med både vindu og dør… og vinduet skrår inn på høyre side.
Hvordan få til skriften: The Club…Bristol hotel, Friedsmans clothes shop og reklameskiltene…om det lar seg gjøre på noe vis?
Noen som har forslag til hvordan jeg skal få til noe av det jeg lurer på…
Hilsen Arne

Andre har nok konkrete forslag men ville bare si at du er på god vei! Ser allerede veldig lovende ut. Like

Veldig bra modell!

For å få til reklameskiltene så tror jeg skrifta er for små og detaljert til å få det til med LEGO, men det er flere alternativer du kan forsøke på:

  • kontakt Matija og spør om han kan gravere ett slikt skilt for deg.
  • Lag skiltet i ett tegneprogram og print det ut på selvklebende papir eller lignende. Det finnes spesiell folie som har ett lim som gjør at man kan fjerne klistrelappen etterpå uten at det setter spor i LEGO’en.
  • Mal det direkte på LEGO klossene.

Kult prosjekt! Du er godt i gang.

Dekor her jeg et par ideer til. Du kan lage klistremerker selv i f.eks GIMP og få de laget av Elkjøp. Koster ikke stort.
Se foto.elkjop.no, se etter bilder/fotoklistremerker.
Du får også kjøpt klistremerkepapir så du kan skrive ut selv, men siden det koster så lite å få dem lagd er det like greit syns jeg.

En annen variant er dekaler som vi er vant til fra plastbyggesett. Man får decalpapir på ebay, finnes for både blekk og laser.
Ulempen her er at man ikke får skrevet hvitfarge, men det finnes visst dekaler med hvit bakgrunn også.

Lykke til!

Hei
Tusen takk for hjelpen.
Her var det så mange fine forslag at jeg skal nok klare å få til noe… :slight_smile:

Hilsen Arne Hagen

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=493345
Da har jeg kommet noe lenger. To nye bilder. Har forlenget alle vinduer i tre øverste etasjer med en 1x2 trans-clear brick, men blir ikke helt fortrolig med noen av vinduene enda…
Mangler også 2 stk. Light Bluish Gray Technic, Gear Rack 1 x 4 til persiennen over klesforretningen. Og så var det det med å klare å lage all dekoren og reklamen da…
bricklink.com/search.asp?vie … rt=P&sz=25

Hilsen Arne

Kommer snart kommet i mål…trur eg… :slight_smile:
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=493345