Kyr, griser og sauer

…kommer fra BrickForge. Ble vist på BrickWorld nå i helgen:

(bilder fra brickzone.net)
Antar dette kanskje er interessant for noen her, jeg regner med at jeg kommer til å anskaffe noen i hvert fall, hvis de ikke blir infernalsk dyre da :wink:

Blasfemi!

torerik wrote:
Blasfemi!
Tja.. men de kommer vel godt med, sammen med alle de andre dyra, hvis man f eks skulle lage Noah sin ark? Selv synes jeg lego sin overgang fra åpen O til lukket O, sånn omkring 1971, er det som har satt dypest spor i et sart barnesinn. Siden den gang har det liksom vært "lego" og "ny-lego"... Tveit
torerik wrote:
Blasfemi!
Ikke noe mer enn BBB og slike. Ser ikke noe problem i det, egentlig. Det var en interessant artikkel om sånne "blasfemiske" ting i BJ8 Smile

BBB?
Nei, vi har jo alle en grense, og alt handler om hvor man selv setter streken. Selv er jeg ganske puristisk Smile

Antar dette er det han sikter til med BBB

Er vell strøkent med flere dyr i lego vell?!
Alltid synes det vært en svakhet med lego, at det knapt finnes et eneste dyr… Synes dette var et klart steg i riktig retning. Bare se på playmobil er jo knapt en dyre art som ikke finnes i det (veit jo at det er noe helt annet enn lego da), selv duplo har jo masse dyr. Burde vært i mini format også…
Nå er det muligheter for de som vil lage bondegård i hverfall, selv om en zoo i legobyen enda virker som en fjern drøm… Rolling Eyes

Poenget mitt, Gjest, er at dette er ikke “dyr i lego” - det er ikke LEGO-produkter.
Når det er sagt: Hele essensen i det som skiller LEGO og Playmobil, som du nevner, er jo at LEGO-deler ikke er begrenset til å ha én enkelt funksjon - man kan lage akkurat det man vil.
For min egen del er jeg veldig redd for retningen LEGO hadde tidligere, da de var mer og mer på vei mot færre, større klosser som bare kunne være én ting (- det er vanskelig å bygge en bondegård av to båtskrog og et lokomotiv).

Så det du sier er at dette er bare en kopi av lego, ikke noe produsert av lego, men av andre firmaer som er ute etter å kopiere lego?!
Da er jeg isåfall enig i dine kritiske uttalelser…
Selv om jeg forsatt synes dyr er mangelvare i lego, er jo ikke noe i veien for at dyrene består av flere deler, som feks lego elefanten gjør for ikke å snakke om mini figurene…
Er også enig i at lego bør komme i flest mulig deler gennerelt…
Er jo hele poenget med lego at en skal bygge opp tingene selv, lite morro om tingene kommer i store deler som feks hele båtskrog ja…Men er vell sikkert billigere å produsere… Da er det jo bedre de er i nummererte poser (sånn som de er nå), så det er lettere for barn å bygge de, mens eldre kan rive opp alle posene på likt for å gjøre det vanskligere å finne rett del…

Anonymous wrote:
Så det du sier er at dette er bare en kopi av lego, ikke noe produsert av lego, men av andre firmaer som er ute etter å kopiere lego?!
Jeg ville ikke kallet det "kopiere". Det er LEGO-elskere som liker å skape egne deler som ellers ikke finnes i standard utvalg, det er ikke masseproduksjon og/eller noe som finnes i butikker. De ovennevnte BBB-deler er et godt eksempel på deler som ble widely accepted av folk verden rundt. Og BrickForge som skal lage de dyra er det andre eksempelet (vet ikke om det finnes flere)

Brickarms lager våpen (og andre militære ting til LEGO)
Av andre entusiaster som lager spesielle LEGO-kompatible deler kommer jeg ikke på noen i farten (og er for lat til å sjekke diverse relevante tråder på Eurobricks :wink: )

…Og da var de til salgs. Smile
De kommer med jur…

…Og horn.

Very Happy

Daws, I drenge og pigen!
Dyr bygger man sjøl:

Merk: Den som bruker annet enn Lego, blir straffet med tilsvarend e mengde Playm…
Nøff, nøff.
Micha

Thumbnails, vær så snill…