Krisesalg

Målet for høsten var VIP-lanseringen av Millennium Falcon. Jeg klarte å spare opp pengene, men rett før lanseringsdatoen kom røyk radiatoren på e-golfen. “99,9% sjanse for at garantien dekker det,” sa de på verkstedet. Så med tanke på at jeg havnet blant de 0,1% som ikke dekkes av garantien, skjønner jeg at det ikke er noen vits i å prøve seg på Lotto…
Nåja, en bilreparasjon er man da rustet for! Så med sår i familiens økonomiske buffer og et irriterende bonustap begynte jeg på arbeidet med å spare opp til MF igjen - jeg fikk jo ikke gehør hos damen for å bruke penger på MF når bilen plutselig kostet penger. Det hører med til historien at familiebilen skulle på verksted for en nokså omfattende vedlikeholdsrunde omtrent samtidig…
Nåja, jeg misset VIP-lanseringen, men nokså snart etter var jo Harald på banen med rykter om et forlokkende tilbud! Jeg responderte selvsagt positivt på det. Men tror dere ikke noen - jeg får ikke lov til å si hvem - klarte å kjøre borti noe inni et trangt parkeringshus i Trondheim! Ny skade… Jeg tenkte og regnet, og fant ut at jeg tåler å kjøre med en litt stygg bil i disse MF-tider… Men så var bilen parkert på en parkeringsplass - og ikke like fin da vi fant den igjen - omfattende skader på bakskjermen da gitt, og selvfølgelig inngang for rust - så da ble det bestilt verkstedtime. Mandag i forrige uke ble den satt inn. Fredagen før satt jeg glad og fornøyd med MF i handlekurven (medlemstilbud i Smallbricks vet dere og jeg hadde jobbet dobbelt for å spare nok til å handle) da noen (fortsatt hemmelig hvem) kom hjem og fortalte om at det var plassert en murkant der vedkommende kom kjørende i travel tilstand…
Så nå er bufferen tom og i minus, bonusen sønderbrutt og ønskedrømmen om Millennium Falcon blåst.

Så dersom noen er på utkikk etter Sydney Operahouse, Pet Shop, fuglene (Ideas), Detective’s Office, Angry Birds eller noe annet jeg kanskje har, er jeg åpen for bud dessverre. Og det er helt forbudt å snakke om hvorfor jeg har lego til salgs…

Gjermund

…whops… :open_mouth:

Trist å høre :frowning: Om du har noe mer Ringenes Herre så er jeg kanskje interessert :slight_smile:

Skriv gjerne den fulle listen av de uåpnet esker du har å selge.

Kan vel være lurt ja.
75821-75826 Angry Birds
10248 Ferrari F40 x2
10251 Brick Bank
10246 Detective’s Office
60124 City Lavaminers
60084 City Motorcycle transport x3
60128 City Police Chace x2
60134 City people x 4
60111 City Fire Truck x7
60047 City Police Station
60097 City Center
60102 City Vip transport
60103 City Airplane Show x3
70627 Ninjago Dragon’s cave
70751 Ninjago Temple of Airjitzu
41097 Friends Baloon
41122 Friends Forest Playground
21030 Architecture United States Capitol Building x2
21029 Architecture Buckingham Palace x2
21024 Louvre x2
70322 Nexo Knights
70321 Nexo Knights
76041 Super Hero
Fjorårets ToysRus minifigs
SW buildable figures til og med 75523
75101 SW Tie Fighter x3
75155 SW U-Wing
75149 SW C-Wing x2
Nokså mye Speed, for eksempel: 75876, 75875, 75882, 75883 og en del biler
Ideas: Doctor Who og Yellow Submarine

  • noe småtterier

Edit: noen sett strøket etter salg

Har du noe brukt Ringenes herre så vil jeg kanskje kjøpe.

Dette var mye bil tristesse i en og samme tråd!
Du kan jo lease ut settene for en stund, så slipper du å måtte se dem tapt for alltid…
Når jeg tenker meg om, kanskje er det det jeg skulle blitt; Lego pantelåner :laughing:

Kjiiiiipt…tryggere å sitte inne å bygge LEGO enn ut å kjøre bil…

PM sendt.

Priser?

Baard: Tristesse og tristesse. Dritkjedelig er det selvsagt med sånne plutselige utgifter - men jeg tar det med fatning. Det ble bare behov for litt mer fatning enn ved vanlige uhell…
Flameboy: Det ligger litt i sakens natur at her er behovet for raske penger en del av bildet, og det betyr at jeg er villig til å vurdere priser under det jeg normalt ville solgt for (driver jo egentlig ikke med salg annet enn når jeg må for å få råd til mer lego) - det betyr ikke at jeg har lyst til å finne på krisepriser sjøl. Antar at Brikkelaugets medlemmer er anstendige nok til å komme med spiselige forslag for en kvalm mann…

Ellers: glemte å liste opp 10234 Sydney Opera House. Har en av dem også

Alt er selvsagt uåpnet.

Gjermund

Alltid kjipt når slike ting skjer og spesielt når alt må skje samtidig. Jeg var nesten like uheldig i sommer. Hadde to biler, den ene på EU-kontroll og den andre på service. Oppdaget diverse som endte med en kostnad der og da på ca 10k, mens den ene bilen måtte repareres for 25k før den kunne kjøres videre i tillegg til 20k for å bli EU-godkjent innen 1.1.2018. Var ikke helt det jeg hadde tenkt meg etter å ha lagt belegningsstein i hele gårdsplassen i sommer. Endte opp med å selge den ene bilen og bestilte en ny for å slippe uforutsette utgifter.

Lykke til og håper det løser seg for deg :slight_smile:

Gjermund,

Pris pet shop og big bang theory med porto?

Se det positive i det. Nå kan du fortelle familien at “Se, på grunn av Lego samlingen min kan vi nå betale alle verkstedregningene.” Bare ikke nevn det der med MF’en…

Takk for lykkeønskninger, det verdsettes. Og legoen får æren for eventuell overlevelse ja, men MF er et tilbakelagt kapittel, det blir verken den eller annen lego på lang, lang tid fremover. Det er i hvert fall sikkert! Nå er det Operasjon Balanse som gjelder.

Gjermund

Priser ja - hva tåler man når man kjenner seg presset til at man må? Ser for meg at europeiske misb priser på BL er et greit utgangspunkt - da tenker jeg laveste europeiske pris som misb (og russland er som kjent asia)

Noen høyere enn 2200,-?

Gir 2200 for de.

Ok, da har jeg fått og akseptert et tilbud jeg synes var som en hjelpende hånd i min kjedelige situasjon. Så dermed er
75912 Speed
75913 Speed
Maze
Birds
Big Bang
Exo Suit
Pet Shop
4000016 Billund Airport
og
4000010 The Lego House
bortlovet og strykes fra til salgs lista.
Jeg har mottatt bud på noen av disse av andre, men fikk altså et bedre samlebud (dette er i utgangspunktet ingen auksjon, det har jeg demonstrert at jeg er dårlig på tidligere).

Vel, man skjønner hvorfor Murphys lov finnes. Som tråden viser, blir jo Lego hobbyen veldig plutselig “uviktig” når økonomien virkelig kniper. Jeg bare gruer til regningen for tetting av taket kommer…spørs om det ikke blir krisesalg også i Sandefjord… :unamused:

Det har vi snakket om her hjemme og.
OM det skulle skje noe drastisk så ryker jo legoen. Men håper å slippe å oppleve det :open_mouth: