Komplett (?) samling minifigs med kjoler

Etter at jeg kom ut av mine “dark ages” har jeg kjøpt noen samlinger med løslego på FINN - og jeg fant innimellom noen spennende [part]3678b[/part] med gulldekor og greier. Jeg hadde ikke sett slike før, men fant fort ut at disse skulle brukes som kjoler til minifig-overkropper - som ofte var like lekkert dekorert! Jeg har fått helt dilla på disse “kjolene”, og har nå samlet sammen “alle” variantene:


Det slippes fortsatt jevnlig nye minifigs med kjoler - jeg vet om 2 nye TRU exclusives og ihvertfall 5 som er på gang nå og i 2017 - så jeg må nok ganske raskt lage et skap til… :smiley:
Samlingen ble også etterhvert utvidet til også å omfatte minifigs som bruker ensfargede slopes, og jeg tror kanskje også jeg kommer til å lage noen “custom” minifigs med ensfargede kjoler hvis jeg finner flere forseggjorte overdeler jeg vil stille ut…

Figurene står i IKEA Kasseby skap, og jeg har bygget oppsettet slik at figurene har tilbehøret sitt festet bak seg (så frontene deres synes bedre).
Jeg har fusket litt her og der, da enkelte av delene er svinedyre! :open_mouth: Hvor mange “ukorrekte” minifigs finner du? :wink:

Dette så ut som en meget flott samling… Ser du har en helhvit figur ved siden av Statue of Liberty. Sjekk ut gallionsfiguren på sett 4184 The Black Pearl. Helsvart minifigur med slope kjole. Ser den ikke står som minifig tilhørende settet, men inneholder alle delene til en minifig med kjole, og tar seg sikkert fint ut som kontrast til den helhvite

[set=4184]The Black Pearl[/set]

Takk for tipset! Den skal jeg pusle sammen! :smiley:

Stilig idé. :slight_smile: Ser ihvertfall et par tilfeller av fusk, Professor Trelawney har feil hode, og Zombie Bride har feil hår, begge deler koster vel gjerne 200+ per stk dog. :wink:

Stilig. Det var nisjen sin.

Og du mangler Flamenco-danseren fra serie 6.

Står nest nederst helt til høyre i første bilde - den har bare noe voldsomt med gjenskinn… :wink:

Jupp. Har spart noen kroner på akkurat de delene - resten av delene til disse 2 figurene var dyre nok (og p.g.a. importgrensen på 350,- kunne/ville jeg ikke bestille inn komplette figurer…)