Klossmote

Har begynt å bygge minilandfigurer, nærmere bestemt minilandkvinner iført motekreasjoner. Her hadde jeg regnet med å ha funnet et tema absolutt ingen i Lego-miljøet ville være interessert i :slight_smile: , men nå har de vært utstilt i England i helga og det viste seg at det faktisk finnes folk som har sans for dem. Kanskje det finnes noen her på forumet også.

Først to antrekk inspirert av Jean-Paul Gaultier

Gaultiesque by birgburg, on Flickr

Croissantkjolen kan utsmykkes på mange måter, men ser mest delikat ut med fruktbesetning. For kvinner med et ekstremt oppmerksomhetsbehov kan kanskje kjøttversjonen være det rette.

Croissant dress, herbivore styling by birgburg, on Flickr

Croissant dress, carnivore styling by birgburg, on Flickr

Det best bildet forfra er dessverre av kjøttversjonen (den er rett og slett vemmelig…) Her er croissantene i rett høyde.

Croissant dress by birgburg, on Flickr

Skogsdronningen er iført en overdådig aftenkjole som stort sett er satt sammen av plantedeler.

Forest queen dress by birgburg, on Flickr

Til slutt har vi Lola, den første jeg lagde. Hun er noe større, har litt grove ansiktstrekk men så grei nok ut til jeg bygde de andre. Nå holder jeg muligheten åpen for at hun er transvestitt :slight_smile:

Lola by birgburg, on Flickr

Kult!! Kreativt og veldig bra laget :smiley:

Herlig :smiley:

Artige kreasjoner! :smiley:

Må nesten henge meg på her å si at du har fått til noen artige modeller.
Kanskje det er det at det er et friskt pust og noe andelenes enn hva man ellers ser?

Utrolig kult laget og morsomme varianter - #liker :slight_smile:

God ide og veldig bra modeller! Kommer det flere kreasjoner?

De var morsomme. Hva er igjen å bygge i lego nå :slight_smile:

Friends/Space?

Den best er nok transen Lol(l)a, har en onkel som kalles Lolla
bra han ikke ligner.

Flotte var de i alle fall.

Steinar

Kult
Liker :smiley:

Hyggelig at dere liker dem, takk :slight_smile: ! Det kommer kanskje flere hvis jeg får noen gode ideer.

Når det gjelder temaer for legobygging tror jeg det finnes uendelig mye som ingen har kommet på å gjøre enda for ikke å snakke om alle variasjonene man kan gjøre ut av kjente temaer. Det finnes faktisk folk som bygger friends/space som feks. han her :https://www.flickr.com/photos/tylersky/

Herlige :smiley:

Disse var kjempekule! Håper du tar dem med på utstilling i Norge en gang også - hadde vært kjempestilig å se dem “live”!