Klosseboden

En stor dag igår, da ble “klosseboden” på garasjen åpnet. Et ca 12 m2 stort rom. Med foreløpig ca 4 m2 bordplass til by bygging (kan utvides på begge sider med 3 m2 på hver side.
Endelig har jeg tatt skrittet, og oppfylt starten på en drøm jeg har hatt siden jeg var liten. Nemlig å bygge min egen legoby. Er ennå helt i planleggingsfasen på layout, hva jeg skal ha med/bygge etc. Men er sikker på at byen skal være omkranset av en jernbane, og at jeg skal ha en havn, og sjø, kanskje et fjell med tunnel . Har handlet brukt lego til den store gullmedaljen, så må nok spare litt før neste handlerunde. Så nå er det sorteriing og bygging på dagsorden. Det er jo kjempekjekt. Konemor synes nok også at det kan bli i meste laget… Cool
Ser jo at dette er en relativt kostbar hobby, så jeg får ta tiden til hjelp. Skal jo forhåpentligvis holde på med dette en stund.
Ideer og innspill til en nybegynner mottas med takk.
Har også registrert meg på Brickshelf, skal legge ut flere bilder der etterhvert.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=klosseagenten
MVH
Odd
En for tiden fornøyd og glad legoentusiast.

Alt jeg kan si er : HELDIG GRISEN!! Smile
Skulle gjerne hatt så stor plass å bygge på selv. Men her blir det bare bygging på stuebordet. Og så rydder jeg bort LEGO’en når jeg skal bruke bordet til noe annet ufornuftig…

Jeg bruker stua til legoen nå, fordi kjellerstua (som jeg sikkert har skrivd før) er full av playmobil… Smile
Og en ting til; hvordan får man en sånn strek med tekst under som kommer i hvert inlegg??

Arkitekten wrote:
Jeg bruker stua til legoen nå, fordi kjellerstua (som jeg sikkert har skrivd før) er full av playmobil... Smile Og en ting til; hvordan får man en sånn strek med tekst under som kommer i hvert inlegg??
Vet ikke om du har sett hva vi gjør med Playmobil? http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3156256 Very Happy Very Happy Den streken som du ser under her er det som indikerer at jeg har laget en signatur. Den lager du under profilen din og hver gang du skriver ett innlegg så kommer signaturen med helt automagisk.

Fy, så slemt! Evil or Very Mad Jeg er bare 12 år tross alt… Rolling Eyes

Tror du det hadde vært enklere om du hadde vært 24?

Det med Playmobil var ment som en spøk. Håper folk skjønte det. Men man liker jo ikke å blande. Så det var naturlig at den ene Playmobilmannen som hadde forvillet seg inn på LEGO World utstillinga ble gjort noe med.
Jeg hadde faktisk Playmobil når jeg var liten, men min bror fikk overta alt ganske kjapt for jeg likte LEGO mye mer.
Tilbake til topic:
Klosseagenten, har du tenkt å lage en “modulær” by, slik at du kan deler av den med deg på utstillinger og lignende?
Med modulær mener jeg at alt av bygg er i samme skala og bygget på platestørrelser som er enkel å stable sammen med andre. (eg. 32x32).
Oh… mens jeg skriver nå så får jeg SÅ mange ideer til byer. Gid jeg hadde plass til noe sånnt…

F0NIX wrote:
Oh.. mens jeg skriver nå så får jeg SÅ mange ideer til byer. Gid jeg hadde plass til noe sånnt...
Don't we all. Jeg er sykt sjalu over hva du har mulighet til der Klosseagenten, såpass sjalu over at jeg ergrer meg over høyden på bordet, fordi bordet går helt inntil taket, dvs. bortsløst plass.

Jeg visste det var ment som en spøk altså… Wink
Og takk for hjelpen! Smile

Takker for god respons. Ja jeg har lyst til å lage modulære bygg, men samtidig så har jeg oppdaget at det også er en “sett-samler” i meg, er spesielt svak for city settene og creator hus (og de modulære settene som ikke selges i Norge selvfølgelig). Så min “by” vil nok bestå av disse, også. Det er langt opp og frem… Very Happy , men jeg har jo plassen. Får prøve meg litt frem. Dette med å bygge stort, og fint på egenhånd er jo ikke noe jeg har prøvd så mye som voksen, så det er mye å lære og eksperimentere med. Derfor er det jo så bra med dette forumet også, treffe likesinnede med erfaring, gode ideer, og tilbakemeldinger. De mottas alltid med takk.
Det med layout på rom, og bord har jeg tenkt en god del på. Når jeg laget bordet slik jeg gjorde var det med tanke på godt feste i vegger og sidevegger, så får jeg heller leve med sideveggene. Har målt litt på dette, og planen er at det skal gå togskinner så nært inntil vegger/skråtak som mulig. Samt at jeg skal lage litt fjell og grønt på innsiden inn mot skråveggen. Kunne ha gått for et bord på hjul med tilgang fra alle sider. Men det ville ha blokkert lagringsplass, og jeg kunne heller ikke ha utvidet bordplassen. Det kan jeg nå med en plate inntil bordet på hver side. Kunne også ha bygget alt direkte på gulvet, men det er noe med å få det litt opp fra gulvet. Det har nok noe med alder og bekvemmelighet å gjøre også hehe… samt at jeg trenger lagringsplassen under bordet.
“Alternativet” er å bygge en kvist på garasjen, da blir det god takhøyde!!! Men måtte jobbe litt med kona for å få innta garasjestua, så jeg er vel mer enn fornøyd.
MVH
Odd
PS! jeg også har gitt all playmobil til sønnen min, men han leker mer med lego…(Duplo for tiden) Very Happy

Utrolig kult - grønn av misunnelse Crying or Very sad
Syns du har gjort et bra valg mht å ha høyden på boret, samt fastmontert inntil veggen. Du har jo mye plass å bygge ut på sidene samt i høyden om du ønsker det…et diiigert fjell ved siden av vinduet hadde gjort seg…om man har klossene til det;)
Godt å høre at det er flere som har en liten fetish for “ferdig modeller”, sammen med egne kreasjoner.
Blir spennende å se hvordan byen din utvikler seg!