KLOSS-21

Kjære alle LEGO venner. Vi håper så mange av dere som mulig stiller til vårt LEGO arrangement KLOSS-21 27-28 november. Vi håper å få til et østlandsarrangement som går på høsten, og utfyller PKH, slik at vi har 2 store arrangement i året. Jeg har tatt initiavti til dette, og har fått med meg gode kolleger til å gjennomføre. Jeg er stor LEGOentusiast, og jobber med event, så tror jeg har noe å tilføre miljøet i Norge med dette arrangementet. Vi har jobbet for å få til mest mulig for Brikkelaugetmedlemmer, både sosialt og “goder” vi kan dele med. Dere er viktige for oss, og vi skal gjøre alt for at dere skal ha en knall helg i Oslo. Vi har masse konkurranser, premier og ting som skjer, så håper dere blir med på morroa. Er det noe dere trenger for å stille ut, eller har andre spørsmål er det bare å fyre løs her, eller send meg en e-post på joakim@joyco.no

Hjemmeside med påmelding og det meste av info finner dere her: kloss21.no

Brikkelauget medlemmer som stiller ut får: Gratis inngang (selvfølgelig) Gratis parkering, lunch hver dag, sosial fredag og vi har en hyggelig hotellavtale for de som trenger sted å bo. Gratis kaffe / Red Bull til å få deg gjennom helga.

Håper vi sees i November!

Hva ser du for deg at vi skal stille med?

Altså:

  1. Vi pleier å lage en bylayout med blanding av MOC og tidligere modulhus, gjerne modda, med lys og lignende. Vi pleier også å ha tog rundt, da bevegelse fenger. Er det noe du ser for deg?

  2. Hvordan ønsker du å ha utstilling? skal det hovedsakelig være at vi er med i konkurranser, eller ser du for deg at vi lager flere utstillinger? I så fall - egne bord, eller samlede bord?

  3. Hvilket publikum går vi mot? Er det mest mulig mot voksne, mer mot barn, eller god blanding?

  4. Hvor mange bord ser du for deg? Blir det som på PKH, der man blir delt inn etter hva man har med seg, eller et gitt område vi skal fylle?

dersom man ønsker en stor utstilling så kan det kanskje være en fordel å la folk melde på MOCs / sett osv uten at det nødvendigvis må være med på en av konkurransene? :slight_smile:

Hei Kristin og Skybert80. Takk for innspill.

Først ang utstilling vs konkurranse. Hvis dere vil stille ut men ikke være med i konkurranse så sender dere meg en e-post. joakim@joyco.no, så koordinerer vi det dere trenger og jobber for at det skal bli slik dere ønsker med bordhøyder osv. (det gjør vi jo uansett) Men… det er jo gøy med konkurranse, og vi har ganske kule premier… så vi anbefaler jo folk og være med. Og gjennom skikkelig merking så tror vi at vi skal kunne ha deltagere i konkurransen, som er med i en layout. (klarte jeg å forklare meg skikkelig her…?) Men vil man bare stille ut så er dere hjertelig velkommen til det.

Litt generelt om hva vi har å stille ut på. Vi bruker mye sceneelementer. Hvert element er 1 x 2 meter og kan justeres fra 20 cm til 110 høyde, de kan settes sammen til langbord eller store plattinger. Vi har også noen på 1 x 1 meter hvis det er bedre for modellen. Disse igjen dekkes helt med hvitt og sort scenemolton. Så har vi punktbelysning og “messelys”. Så vi gjør alt vi kan får at det skal se best mulig ut.

Så til Kristin sine punkter:

  1. Vi pleier å lage en bylayout med blanding av MOC og tidligere modulhus, gjerne modda, med lys og lignende. Vi pleier også å ha tog rundt, da bevegelse fenger. Er det noe du ser for deg?

Ja det ser vi for oss. Vi skal sette rett mann på den saken, og det blir gitt ut endel info de neste 10 dagene tenker jeg.

  1. Hvordan ønsker du å ha utstilling? skal det hovedsakelig være at vi er med i konkurranser, eller ser du for deg at vi lager flere utstillinger? I så fall - egne bord, eller samlede bord?

Vi setter opp det dere ønsker. Men vi grupperer alt i samme konkurranse der vi kan, men kan også ha deltagere i konkurransen som er del av en lar out hvis denne feks spenner over flere tema. Når det kommer til hvordan dere vil ha utstilt modellene, så vil vi høre med de som melder seg på hva de ønsker. (uavhengig av om de er med i konkurranse eller ikke)

  1. Hvilket publikum går vi mot? Er det mest mulig mot voksne, mer mot barn, eller god blanding?

EN hyggelig samling for AFOL bland byggere og utstillere (miljøet) men at barnefamilier nok er målgruppen for billetter.

  1. Hvor mange bord ser du for deg? Blir det som på PKH, der man blir delt inn etter hva man har med seg, eller et gitt område vi skal fylle?

Dere får det som dere ønsker. Vi er rigget til å både kunne lage “langbord” der det er nødvendig / ønsket, eller frittstående moduler. (men personlig syns jeg å spre det utover gir bedre innsyn og er kulere…

Her er tråden flere leter etter

oi - hvor skal man begynne :slight_smile:

Eg skjønner godt ideen om å spre det utover for å få det kult og bedre innsyn for publikum.
Men samtidig så er mye av det som stilles ut av stor verdi for utstiller (ofte er det sentimentale minner som ikke kan erstattes så lett…).

Nå har eg og Sjanten vært på mange utstillinger. På Kids Expo har vi vært avhengig av stål gjerder for å sikre utstillingen. På PKH så er det stort sett bånd (og ikke for langt mellom vakt/vert/utstiller som passer på). Også har vi vært på sjeldenheten Desucon hvor vi til slutt fjerna alt av sperringer fordi publikum var så høflige at de spurte hver gang om det var greit å ta bilde.

Ved å holde utstillinger samlet - så er det enklere å passe på den (vet ikke hvor mye verter/vakter du har tilgang på)
En GBC lay out må gjerdes inn og passes på - for noen av elementene der kan skade barnehender om de blir for nysgjerrige.

Vi har også sett mange eksempler opp igjennom om hvor de fleste unger respekterer "ikke rør " skilt, voksne derimot …

Det må også tas med at rigging er noe som tar tid - men her kan man vinne og tape mye tid alt etter hvor godt planlagt layouten er.