Kjøpt kasse med lego, hjelp til identifisering

Hei. Ny på forumet her, og har etterhvert fått sansen for Lego igjen etter at minstemann ble bitt av basillen. Har ihvertfall kjøpt meg en kasse via fb, og skulle gjerne hatt litt hjelp til å identifisere noen av settene for å få de komplette. Pøser bare på med bilder, så setter jeg stor pris på svar! :smiley:

[URL=http://s848.photobucket.com/user/Mkalle86/media/image_6.jpeg.html]

Hei.
Tips for å finne sett er å plukke ut spesielle deler, f.eks deler med klistremerker, for så å finne disse igjen på bricklink. Der vil du finne hvilke sett disse er brukt i.

Ser forøvrig at du har deler til følgende sett: 4441 (gold mine skilt), 8897 (båt), 4642(fiskebåt) og 8964(ramme til Titanium Command Rig).

Hei og velkommen

Har selv drevet litt med løs lego i kasser. Han øverste figuren ser ut som er i fra Ben 10 serien med bygg bare figurer.

Som andre her har nevnt så er det enklest å finne ut hvilke sett man har ved å se på spesielle deler, deler med merker eller trykk og figurer.
Jeg brukte en kombinasjon av Bricklinl og Brickset.com
Brickset.com hvis man hadde halv bygde modeller ved å se i de temaer man kunne tro det var i fra. Her kunne figurer være til hjelp.
Bricklink ved å lete i del databasen når man hadde en spesiel del og så finne ut i hvilke sett den delen kunne komme i fra. Er det flere sett så må man se hvilke andre deler man har som passer inn i de settene.

Det nederste beltekjøretøyet er forøvrig dette: [set=70013][setimg]70013[/setimg][/set]

Tusen takk for god hjelp. Har jo faktisk funnet alle settene da. Prøvde å identifisere en del gule plater via bricklink, og fant ut at 3221 også ligger i kassen her :smiley: Da har jeg hvertfall jobb noen kvelder fremover!