Kjøpt et splitter nytt 3804 RCX Mindsorms sett

Dette er vel et kupp? Ga 1500 pluss frakt. Synes det var et kupp selv i allefall. Jeg er jo en mindsorms freak.

RCX for 1500 NOK er billig ja.

Er jo en del år siden den gikk ut av produksjon. Ny NXT koster jo rundt 2700-2900 i butikk i dag.

Har selv 4 RCX’er og 5 NXT’er (tror jeg det var…) og en del ekstra motorer og kabler og div…
Lager ikke noe særlig avansert med de enda, men har ett prosjekt pågående nå hvor jeg bruker flere NXT’er og RCX’er og planen er at det skal bli modulært slik at jeg kan putte på flere NXT’er og RCX’er alt etter hvor mange motorer/sensorer jeg trenger i fremtiden. Prosjektet går ut på å automatisere flere PF-tog. Prosjektet mitt har stoppet litt opp nå da jeg har en utfordring med hvordan skille de forskjellige individuelle togene fra hverandre. Altså hvilket er passasjertog og hvilket er godstog.

Noe jeg synes hadde vært kult, er å hatt kansje alle nxt som godstog som da kan ha mere funksjoner som tømmervogner, da de kan utstyres med kloer osv. Rcx kan også brukes til dette da selvfølgelig, men kan mest om nxt siden jeg alltid har brukt det. Har selv 2 nxt brikker. En nxt 1 og nxt 2 som er fulle sett. Kjøpt de for 2000 kr stykk. Noe som også hadde vært kult er at en nxt eller rcx hadde brukt noe fjernstyring. Mm f.eks når godstog, som f.eks har farge blå, så vil fargesensoren åpne bommen for dette toget, er f.eks fargen rød, så kan den åpne bommen til det andre sporet og da kan lasse passasjerer på. Sensoren må selfølgelig sitte noe før sporskiftet. Alt kan gå helt selv. Du kan til og med lage egen på og avstigningsramper som går automastisk når de er f.eks fulle etter en viss tid. det som også kan være greit er å ha et selve lokomotiv og som da kan ha vogner uten noen motorer på. Da kan du ha mer fjernstyring på banen med .f.eks trafikklys, biloverganger, broer som åpnes og lukkes, båtbro osv. Hadde vært moro å vært med på dette :slight_smile:

Har en NXT 2.0 som bare ligger her…
Hvor mye kan jeg få for 3 motorer, sensorene og NXT dataen + kabler da… ?
Eller evt hele settet komplett…?

Siden man kan kan få et nytt komplett nxt 2 sett for 2000. Så kan du kansje få det for 1500 om det er boxet, komplett og i fin stand, ellers så er 1000 kr en .bra pris for alt. Hadde jeg hatt råd nå .skulle slått til med 1000 kr

Den er brukt i ti min, aldri bygget sammen, bare testet “test-programmet” :laughing:

Kan selge alt av motorer, sensorer, ledninger og “dataen” for 1000,- om noen vil ha da :wink: Har eske og i kaoset av alle
esker :unamused: Resten av div technic deler beholder jeg i sorteringshyllene :blush:
Kan byttes i noe interesangt av LEGO :smiley:
Ble vel litt off-topic detta, admin :blush:

Hvilken versjon av RCX er det?

Morty:

[quote=“Andrew skrev”]
Har en NXT 2.0 som bare ligger her…

Ser det nå, overså det. Ser etter en 1.0, som har stømplugg…

Antar du da mener RCX 1.0, for NXT’en har aldri hatt strømplugg. Du får strømplugg på alle NXT’er om du kjøper det oppladbare batteriet til dem da strømpluggen sitter i dette batteriet. I RCX derimot var det i 1.0 montert en strømplugg i selve chassiset. Dette kan jo også fikses med litt kabler om du er litt nevedyktig :slight_smile:

Ja, Fonix. Du har rett. Jeg tror jeg skal avslutte diskusjonene i denne tråd :laughing: Overser både versjon og blander NXT og RCX :stuck_out_tongue: