Kjøpe lego på bricklink

Noen som har gjort det her? ( regner med det;)) ser at det er norske som har lagt ut på siden der å.

har kjøpt fler ganger, kan anbefales.

men, uavhengig og du skal kjøpe løse deler eller hele sett, så kan prisen variere fra selger, så det lønner seg å gjøre litt research slik at du du ikke taper penger.

samt sjekk at den du evt kjøper fra ikke har negativ omtale

Her kan du få mange tips om Bricklink =)

Nylig registrert. Men savnet en egen bricklink-tråd.

Virker som det nesten bare er seriøse og genuint interesserte på bricklink ifht. problemer med andre internettauksjoner/sider (f.eks. ebay).

Prisene varierer ganske mye ja. Ikke uvanlig at den ene kan være både 2 og 3-dobbelt i pris. Men ofte er det jo snakk om forskjell på €0.04 og €0.05 så skal man ha noen titalls brikker utgjør det jo ikke store summene.

Greit å forsøke å komme seg under tollgrensen på kr. 200. Dvs. skal du ha større partier så lønner det seg nok å bestille stort og bare betale momsen på 25% istedenfor å betale mye porto.

Det er ihvertfal store forskjeller i fraktkostnader. Det første som jeg har oppdaget (forsåvidt ikke unaturlig) er at det er høyere frakt fra USA enn Europa. På den annen side så er brikkene ofte billigere i USA, men uten at jeg har konkludert så trur jeg ikke de er så mye billigere at det oppveier dyrere frakt.

På de 6 første ordrene mine så har jeg betalt hhv. $17.75, $11.90 og $24.00 på frakt fra USA

Og så har jeg betalt hhv. €5.90, €7.10 og €4.40 på 3 forsendelser fra Europa.

Beløpene her inkl. også ekstra avgifter. Pakkene er ikke nødvendigvis direkte sammenlignbare, men alle ordrene har vært i underkant av 200NOK.