Kjøp, salg og byttemarked - buying, selling and trading at PKH

English text below

Som vi har sagt tidligere, ønsker vi ikke at PKH skal være noen salgsmesse, men litt kjøp og salg og bytting og sånt hjelper til å gjøre arrangementet attraktivt.

Byttemarked (og salg)
Vi har hatt litt aktivitet på bytting og salg i LUG-loungen, som ikke er tilgjengelig for publikum, de siste årene. Vi gjentar derfor tilbudet: Hvis du har noe å bytte bort eller selge - klosser, figurer eller brukte/nye sett - så kan du legge det fram i løpet av fredagen, og skrive en lapp med et prisanslag (eller hva du vil bytte i) og hvem du er, slik at de som er interessert kan ta kontakt med deg. Byttemarkedet er åpent fra hallen åpner fredag morgen og frem til etter stengetid søndag - altså vil bordene bli stående hele helgen.

Bruk gjerne denne tråden for å fortelle hva du vurderer å ta med!

Salg i åpningstiden lørdag og søndag
Som tidligere ønsker vi salg i utstillingens åpningstid velkommen - både lørdag og søndag. Vi gjør imidlertid en liten endring her: De siste årene har vi hatt tre selgere til stede, og blant annet på grunn av at vi ser at det kan blir en smule plass-utfordringer i år, har vi tatt en sjefsavgjørelse på at de tre får salgstilgang også i år. Kravet, som tidligere, er at de gir noe tilbake til arrangementet, enten i form av rabatt til PKH-deltagerne eller en donasjon til auksjonen.

Det betyr at vi har følgende selgere i hallen i år:

SmallBricks
Haralds butikk er på plass som vanlig, og stiller på PKH med hyggelige folk bak disken! Og så Harald, da, innimellom.

CF Bricks
Christian, aka Tosca, stiller med en butikk med litt alternative ting. Her kan man få tak i utgåtte sett og rariteter.

Daniel’s Brick Shop
Dette kan høres ut som et nytt bekjentskap og er for så vidt også det, men Daniel Soviar som var på PKH i fjor tar plassen til brødrene Cerny, som ikke kan komme i år fordi de skal til LEGO World og ikke kan være borte fra skolen så lenge i strekk! Daniel tilbyr mye av det samme: Minifig-deler, tilbehør, løsklosser og en og annen polybag. Men i år blir det mulighet for å betale med kort! Fremskritt.

Fairy Bricks
Det er verd å nevne at Kev (og noen hjelpere!) kommer tilbake i år, denne gangen med bil hele veien fra Storbritannia. De stiller med sin vanlige tombola, men i år tar de også med en spesialdesignet mosaikk på 3x3 meter, som publikum skal hjelpe til med å bygge i løpet av helgen.

Uavhengig markedsføring og gaveutdeling
PKH skal i utgangspunktet ikke være et sted å markedsføre andre arrangementer eller utenforstående bedrifter. Dersom noen likevel skulle ønske å drive PR-virksomhet for noe annet enn På Kloss Hold, Brikkelauget eller Fairy Bricks, ber vi dem ta kontakt med meg (Are/hazel) for å avklare dette.


We don’t want PKH to be a marketplace, but when we offer the opportunity to buy/sell and swap some items, the event becomes more attractive.

Trading and selling
If you’ve got anything to trade or sell - bricks, minifigs or used/new sets - you can put them in the LUG Lounge (off-limits to the public) on Friday, write a note with the price you want (or what you want to trade it for) and who you are, so anyone who’s intererested can get in touch with you. This offer is open from Friday morning until after the hall closes to the public on Sunday.

Feel free to use this thread to tell people what you’re considering bringing!

Selling in the hall during the public hours Saturday and Sunday
As usual, we welcome sellers during the public hours, both Saturday and Sunday. We’re making a slight change this year though: In previous years, we’ve had three shops in the hall, and we’ve made the decision, because of space issues - among other things - that we’ll keep those three shops. The requirements, as usual, is that they give something back to the event, either in the shape of a discount for the attendees, or a donation to the auction.

That means that these sellers will be present in the hall this year:

SmallBricks
Harald’s shop is a mainstay at PKH, and in Trondheim there will be LEGO sold by some very nice people. And Harald, from time to time.

CF Bricks
Christian, aka Tosca, runs a shop with some alternative bits. This is your chance to get retired sets and rarities…

Daniel’s Brick Shop
This may sound like a new acquaintance - and in a way it is - but Daniel Soviar, who visited PKH last year, will take the spot of the Cerny brothers who can’t make it this year. They’re going to LEGO World and can’t stay away from school for so long! Daniel will be offering a lot of the same things: Minifig parts, accessories, loose bricks and the odd polybag. This year it will be possible to pay by card. Progress!

Fairy Bricks
It’s worth mentioning that Kev (and a few helpers!) will visit again this year, driving all the way from the UK. They’ll be offering their usual tombola, but they’ll also bring a custom-designed mosaic for the public to help build over the course of the event.

Unrelated promoting and giveaways
PKH is, as a general rule, not an arena for promoting other events or companies. Should an attendee nevertheless wish to run any kind of PR for anything other than På Kloss Hold, Brikkelauget or Fairy Bricks, we kindly ask that they get in touch with me (Are/hazel) and we’ll discuss it.

1 Like

Hei!

Vurderer fortsatt å kvitte meg med (les: Ikke for enhver pris!) en del “overflødig” LEGO, hvis det finnes noe sånt. Har liggende det som er på disse Brickset-listene… i alle fall tror jeg det, så jeg må ta forbehold om at jeg faktisk finner tingene før PKH! Men tror det skal være mulig. Så hvis noen er interessert, gi en lyd og så blir vi enige om pris. Jeg forholder meg stort sett til det rimeligere sjiktet av europeiske BrickLink-priser for tilsvarende sett og er ikke urimelig. Kvantumsrabatt vurderes også :slight_smile:

Nye sett:

Brukte sett (aldri lekt med, kun utstilt):

Polybags:

Et par ting til!

Jeg har stående et par litt større bygninger som jeg i sin tid kjøpte instruksjoner til på nettet. De har stått og støvet ned i mange år, men de ble i utgangspunktet bygd av helt nye klosser kjøpt fra BrickLink, og de er veldig stilige begge to. Men altså: De tar opp mye plass, og bør resirkuleres, dersom det ikke da frister noen å kjøpe dem?

Det er snakk om modulsykehuset til BrickBuildersPro:

…komplett med interiør - selve bygget inneholder mer enn 3000 klosser, og interiøret trolig minst 1500, og dessuten den lekkerbiskenen her:


(Bilder i større oppløsning her, her, her, her, her og her)

En veldig originalt utseende togstasjon designet av israelske Yoni Levi, ikke lenger tilgjengelig på nett, fant faktisk ikke et eneste bilde av den online engang. Trenger definitivt en omgang med støvkosten, men igjen: Nye klosser, aldri vært lekt med, kun stått utstilt. Tenker å prøve å få med meg dette oppover til PKH, men hvis jeg må ta det med meg hjem igjen blir det nok demontert. Noen som er interessert?

Gi gjerne bud, så ser vi om det er interessant :slight_smile:

Det sykehuset virka fristande, det er bredde på 2 baseplater?

Det er det. 2x 32x32. Og veldig fint interiør. Du kan jo se det i Trondheim før du evt bestemmer deg, i så fall noterer jeg deg som første interessent i køen. Så får vi se om det blir andre!

Jeg kan være interessert i følgende polybags:

  • 3305 World Team
  • 3382 China Girl
  • 3384 Construction Worker
  • 3388 Beach Dude
  • 30027 Reindeer

Kun salg eller eventuelt bytte også?

I utgangspunktet rent salg, siden poenget er å slanke samlingen litt. Men det klarer jeg jo aldri…

Vi kan se på det i Trondheim. :smiley:

Flyttet til PM! Dette nye forumet forvirrer meg… hilsen Are, 85 år

1 Like

Hei
Denne togstasjon må vi få med på jernbane lay outen på PKH 2022!
Bygget på en stor baseplate?
Er kr 600,- et rimelig bud -inkl støv?
kletvoldlego/Mogens

Christian jobber med å få den inn i layouten, men jeg har sagt at hvis han ikke får det til er det ingen krise. Den står på 48x48 ja. Hadde tenkt litt mer enn 600 - delene er verd mer alene - men klarer du 750 skal jeg gå med på det. Da sørger jeg for at den kommer til Trondheim uansett :slight_smile:

OK - du skal få kr 750,-. Og da orientere du Christian om at stasjonen kommer til Trondheim - med eller uten støv.
:steam_locomotive: :steam_locomotive: :steam_locomotive:

1 Like

Den kommer til Trondheim uansett om den får plass i layouten eller ikke :slight_smile:

Hadde forøvrigt problemer med å melde meg på PKH 2022 i går kveld. Er påmelding siden tatt ned?
Hadde ikke mulighet for å melde meg på før igår på grunn av annen aktivitet som jeg er inn forskrevet til var avklart.

For salg på PKH 2022:
10242 Mini Cooper i forseglet eske: kr 1.500,-
10251 Brick Bank i forseglet eske: kr 4.800,-

Ta kontakt hvis du er interessert i et av disse to sett.

kletvoldlego/Mogens

Ja, siste frist for påmelding var 7. april (det står på nettsiden). Men jeg tror Harald har planer om å kontakte deg, så det er mulig at dere kan bli enige om noe.

Har følgende for salg som kan bringes til PKH. Alt er nytt i eske og eskene ser bra ut. Pris kan diskuteres ved kjøp av 3 eller flere sett. Tar kun med settene etter avtale og aller helst forhåndsbetaling med Vipps. Send meg en PM ved interesse!

75262 Imperial Dropship kr 350
75200 Ahch-To Island Training kr 300
75209 Han Solo’s Landspeeder kr 300
75210 Moloch’s Landspeeder kr 400
70349 Ruina’s Lock & Roller kr 350
40448 IDEAS Vintage Car kr 250 SOLGT
5001622 LEGO Store Employee polybag kr 100
40145 LEGO Store kr 350
40305 LEGO Brand Store kr 300

Har fått tak i noen gamle tog-sett som jeg ønsker å selge.
Noen som er interessert i følgende sett og skinner?



De er nesten komplette, men kan ikke huske om jeg har testet om motorene går. Som dere ser er det dårlig stand på eskene. En del av skinnene er også veldig sprø og noen også knekt litt når de blir demontert.

Jeg kommer til å ha med en liten kasse med noen ekstra prototyper, testklosser og litt annet rart.

Hei - dette så interessant ut. Blir disse to togsett og se på PKH 2022 i Trondheim.
Kanskje vi kan bli enige om en fornuftig pris.
kletvoldlego/Mogens