Kjøp av løse brikker

Så vidt jeg husker skal det være en del diskusjoner der ute (google er din venn) som beskriver hvordan de første modulhusene (cafe corner, green grocer, market street) kan bygges på billigst mulig måte uten at resultatet (som man ser) blir nevneverdig annerledes enn originalen. Minifigurene kan for eksempel droppes da disse ikke er veldig viktig (etter min mening) å ha originale.

Hvis du planlegger å videreselge settet er det naturlig nok en litt annen diskusjon mtp originalitet.

Her er ett eksempel på en diskusjonstråd rundt CC:
forum.brickset.com/discussion/3 … afe-corner

Hei.

Ja, det å bytte ut de dyrere delene med noen som er billigere er jo et alternativ, men jeg ønsker å ha disse settene så originale som mulig (så langt det lar seg gjøre, med alle figurene osv.)
Det jeg var på jakt etter, er om det for eksempel var noen andre nettsider som solgte disse gamle brikkene billigere, om det var auksjons sider for Lego deler eller noe i den duren.

Det var en interessant artikkel, ser at det er mye endringer gjennom historien de fleste av oss ikke engang tenker på :slight_smile:

Hvis jeg bestiller 4460 fra LEGO får jeg en original LEGO-del. Akkurat den samme delen som jeg ville få hvis jeg bestilte [part]4460b[/part] på Bricklink.

Hvis du går til merkeverksted og får en original del montert der er den delen akkurat like original eller uoriginal som nye 4460 med hull hele veien gjennom.

(Det er ikke helt sant, siden bilfabrikanter kjøper mange deler fra ulike leverandører. 4460b er faktisk mer original enn en helt fabrikkny bil.)