Kjøp av diverse baseplater

Saumfarer bricklink og ebay etter diverse baseplater. Men med porto blir det jo endel, samt at det meste er brukt. Finnes det butikker i Norge som selger baseplater annet enn de tradisjonelle vei-platene? Tenker da på bl. a plater som kan benyttes til å lage hav, elv, strand. I tillegg skal jeg lage en lengre rullebane, og trenger da endel av samme vei-banen, men i Norge må man jo kjøpe en anna plate i samme slengen, som jeg trur jeg kommet til å få litt vel mange av…

Kun fire plate-produkter i LEGOs sortiment; 48x48 grå plate, 32x32 grønn plate og to veiplatepakker med to forskjellige plater i hver.

Fryktet det ja…
Ser at plater med vann er i utgangspunktet tilhørende sett, og selges derfor i all hovedsak brku, og de fleste som selger disse har bare 1 av hver, noe som gjør det dyrt om man ønsker et større gulvareal dekket av plater. Poden har jo bl.a alt av Coast Guard, blir litt mer naturlig med blåe plater hvor bl.a plattformen skal stå. Men ett alternativ er jo å kjøpe grå 48x48 plater til 99 kroner, for så å dekke de med blåe tynne plater, eksempelvis 2x12…hvis noen andre har gode ideer/erfaringer så kom gjerne med dem :wink:

Sjekk prisen på plater hos Extra Leker i tilfelle du har en slik der oppe. Sist jeg sjekket solgte de grå 48x48 til 90 elns, betydelig lavere enn hva alle andre selger dem. Ellers kan du jo sjekke hva blå baseplater går for på Bricklink - det har nylig blitt lansert ett sett med blå baseplater, så prisene har kanskje sunket litt.

Prisen på 48x48-platene gikk opp ganske drastisk i januar; har ingen katalog i nærheten, men tror veiledende gikk fra 99,- til 129,50. Hos Extra Leker koster de nå 119, mot 89,50 før nyttår.

Da jeg var på obs i går fant jeg ut at baseplate 4848 forsatt koster 99.- per stykk og 3232 kostet 69,-.
Det var det de kostet i 2008.
(obs løren oslo).
:smiley:

Familiebutikken.no selger de grå 48x48 grunnplatene for 81 kroner pr stk. Det er de billigste jeg har kommet over.

familiebutikken.no/product_i … cts_id=997

De grønne koster der 57 kroner pr stk.

familiebutikken.no/product_i … cts_id=996