Kino kveld i Hyde park. Back to the future

I løpet av ferien var jeg på kino litt utenom det vanlige. Selv om man hadde sett filmen X antall ganger før var dette en artig opplevelse å se film under åpen himmel.
Onsdag kveld var det duket for litt fin mat og Back to the Future. Eneste filmen som var igjen av 3 film visninger i Hyde park i London.
Som fan av filmen og årsaken til nikket så kunne jeg ikke la det gå :smiley:.
Yr spådde at det skulle regne på kvelden men vi slapp heldig vis unna med litt skiftende skydekke.

Det som var overraskende var at de hadde bilen der også. Ikke sikker på om dette var noe som var fraktet fra statene eller en lokal bygget /fan bygget en. En av sponsorene var fra L.A.
Men jeg benyttet sjansen til å ta en del “nær” bilder av den og en liten rund tur rundt.

https://onedrive.live.com/redir?resid=5228ED01047EC2C9!1727&authkey=!AA65TDhhxgMoZzI&ithint=folder%2cmp4

Tror ikke filmen dukker opp på Onedrive men skulle det være interesse så send en pm. Gir en del bedre detaljer enkelte steder.
Dessverre fikk jeg ikke så godt bilde av dashbordet og tidspanelet. Da jeg filmet satt det folk i bilen.

Hørtes artig ut, stilig at DeLorean’en var der! :slight_smile:

Har kun vært på utekino 1 gang, det var da den første “Biler”-filmen kom på kino. Den gangen ble det arrangert drive-in kino for anledningen på en parkeringsplass (på Vormsund, av alle steder), hvor man måtte tune inn på en spesiell radiokanal for å få inn lyden fra filmen. Det var til og med betjening som kjørte rundt på rulleskøyter og solgte hamburgere, pølser og drikke. Desverre var det litt tåkete den kvelden, så enkelte deler av filmen ble noe uklare, men det var en artig opplevelse uansett. :slight_smile:

Det finnes nok mange flere enn én slik bil, altfor mange av originalene er ødelagt for å lage kopier… men jeg tipper den som var i London kanskje kom fra Keswick og museet Cars of the Stars, som jeg besøkte for flere år siden. Har også sett en annen kopi på en utstilling i London for enda flere år siden. Da er det noe annet med Il Tempo Gigante - den er det bare én av! Og MOC-lista til Skærbæk røper at noen har tenkt å ta med en LEGO-versjon ned dit. Gleder meg til å se den :slight_smile:

Det er nok mest sannsynlig at den kom der i fra L@go. Tror nok meste av bilene er på utstilling i statene eller er ødelagt.
Jeg kommer ikke til Skærbæk, får bare håpe at noen tar med seg den til Brick 2014 i London i november.

Har en i familien som er bilmekaniker, de fikk denne på besøk på verkstedet forrige uke:

Den er til salgs på finn.no for de som ønsker å kjøpe en.
Ellers har jeg også vært på kinovisning i Hyde Park. Morsomt med utendørsvisning av film.

Har sett den originale DeLorean 2 ganger her i Oslo. Hørte da at det var ett eksemplar som gikk her i Oslo. Tror ikke det er så mange igjen av den.
Hørte for en stund tilbake at de skulle starte produksjon igjen og lage El bil av den.

Bare den kommer seg opp i 141.62 km/t (88 mph) så… :wink:

:smiley: Ja, har sett bilde før men la merke til nye detaljer. Så ikke ild sporene i ytterkant.

Mener det var en spøk om DeLorean at den ikke kunne kjøre noe fortere 88 m/h. Tror det var også bakgrunnen til at det ble valgt i filmen også.
Jeg hadde en fille onkel som fortalte meg historien om bilen og at den var produsert. Da filmen gikk.

Det er jo noen som har startet opp med restaurering og salg av deler: delorean.com/

Den første her i Norge var så vidt jeg vet eid av faren til Ari Behn.
Husker vi kom ut av kinoen i Oslo, og der cruisa en DeLorean forbi, det var nok han.
Men det er ikke den bilen som Henrik postet bilde av.

Synd at de er så tunge av det rustfrie karosseriet, noe som gjør de noe motorsvake.
Rammen er ikke rustfri og de ruster lett.

Det er fortsatt endel igjen av dem.

Så en i Universal studios, Florida for 5 år siden :smiley: