Kickstarter PF/blåtann styring med lys,lyd og motor av lego

Tenkte denne kunne ha interesse for alle som driver med motorisering av MOCs og Lego sine egne modeller
En liten brikke som monteres inne i modellen, drivere for lys, lyd og motorisering. For de som har forsøkt Sbrick og Buwizz eller liknende enheter, er dette samme type greie, men med flere muligheter.
Kun 8 dager igjen, og dessverre langt fra målet, men hvem vet, kanskje du er den som gjør forskjellen for at dette kan bli virkelighet.

kickstarter.com/projects/fx … n=6a188a93

Hva heter den du hadde med til PKH?
Hva er største forskjell på den og dette?

Jeg må begynne å kikke litt nærmere på disse løsningene, for jeg har lyst til å få til bedre styring i layouten min. Sjø!

Hei igjen,
Siden forrige kampanje ikke greide målet har teamet bak laget en ny med et mindre hårete mål, største forskjell er at boksen er printet og ikke støpt i ABS.
Det har også kommet til løsninger som er interessant for de som bruker Mindstorms EV3.
Jeg har sponset kampanjen og kommer til å vise det frem til vinteren;-)

kickstarter.com/projects/fx … -creations

Harald, løsningen jeg hadde på PKH heter Buwizz, i praksis et LiPo batteri og blåtann styring for inntil 4 PF uttak (motor, lys mm)

Fikk en epost i dag om den kommer snart, flere som har fått?

[quote=“Harald”]
Hva heter den du hadde med til PKH?
Hva er største forskjell på den og dette?
quote]
ser at jeg ikke svarte godt nok på dette spørsmålet
Viktigste forskjellen er at Buwizz har foreløpig 3 setup for kontroll som er basert på motorisering/styring av Lego sine Technic modeller. Dette fungerer godt for en modell du skal styre, f.eks et tog som skal gå frem og tilbake og ha litt lys. f.eks.
Med PFx brick kommer det mange flere muligheter. Kan styres med IR, Lego sin, eller andre iR sendere (man kan velge en brikke med bare IR styring). I tillegg kan den settes opp med Blåtann (jeg har valgt dette, da det også inkluderer mulighetene for IR styring). I tillegg tilbys LED lys og høyttalere som kan monteres sammen med brikken. Prikken over i’en er at det er laget et program a la klikk og pek på PC/MAC for å sette det hele opp. Det følger med link til et lydkartotek for forskjellige lyder, inkl tog. Det er 8 lyskanaler, og disse kan moduleres hver for seg. Lite fikling med kretskort, modifisering av brikker mm. Vitsen er at det skal funke rett ut av boksen, være enkelt å sette opp i dine modeller. Så kan du lage Friends rockescene med lys og lyd og en trommis som beveger seg a la muppet show, evt. et tog som sakte glir ut av stasjonen med økende lydstyrke ettersom motorene kommer opp i hastighet. I mine øyne et bedre produkt ift mulighetene enn både SBrick og Buwizz som begge sparer plass ift IR systemet til Lego, har blåtann styring og har litt flere outputs.
Det planlegges også oppgradering til styring av LEDs med flere farger (aktuelt for oss togentusiaster), kontaktpunkt for kobling til EV3, både ift sensorer og som slave til EV3 og det aller siste: styring via Apple watch(!). Jeg har i dag oppgradert min støtte til å inkludere 8 LEDs, gleder meg til å prøve!