Karantene Lego

På en så “storslått” dag for Brikkelauget og vårt land kan jeg meddele at jeg nå har mulighet for å dyrke en av mine favorit interesser sammen med fire britter og to tyskere.
En større familiebegivenhet har resultert i 14 dagers karantene.
Da er det flott å ha mange uåpnet Lego sett som de uventede gjester og jeg kan bygge.

Ja Lego kan komme godt med framover etterhvert som vi havner i karantene alle sammen :wink:

Kan vi som Brikkelaug få til en ordning, gjerne i samarbeid med Legoforhandlere om å lage små sett (som må behandles smitteforsvarlig hele rekken fra produksjon til postkasse) og ukentlige/månedlige utfordringer? Jeg tenker litt som 3-1 settene. Kanskje som en abonnementsløsning, der man kan bli med i kategorier med flere sett etterhvert. Samme sett kan brukes i flere kategorier også type: dyr, landskap, etc etc.

Både for å hjelpe mot brakkesyke, spre interessen for Lego, holde liv i næring og la en del av fortjenesten gå til Coronainnsatsen?

Dagens tanke. Ikke ferdig gjennomtenkt. Hva synes dere?

Jeg synes heller vi skal gjøre det vi kan for at næringen rett og slett skal overleve. Handle hos små norske forhandlere av LEGO (gjerne de som står utenfor de store kjedene, selv varene kanskje koster noe mer) slik at de kanskje fortsatt har en arbeidsplass å gå til når denne krisen en gang går over og vi kan få beholde mangfoldet. Det synes jeg er den beste måten å bidra på nå. I alle fall så lenge de har lov til å holde åpent.

Bare vær oppmerksom på at forskning viser at viruset kan overleve på papp i opp til 24 timer og 2-3 døgn på plast og metall. Sett gjerne LEGO-settet i karantene noen dager før du åpner det. :slight_smile:

Ta vare på hverandre, vær snill med katten og hils pent på naboen.

Ja, godt poeng. Men vi kan lage rutiner og regler for håndtering både før og etter mottak. Har ikke helt oversikt over hvilke forhandlere vi har i lauget. Om det er interesse, så er jeg gjerne med på å lage små utfordringer. Hmm… kanskje jeg lager en tråd i medlemsdelen av forumet.

Edit - Presisering: Tenkte som et tiltak/tilbud for folk som sitter inne rundt omkring, ikke bare innad i lauget.