Juni varer på vei inn

Vil bare si at i dag fikk vi to paller lego.

Div city, starwares og Ninjago nyheter men ingen nye kataloger. Noen som sett disse? Likte nye gruve tema jeg :=)

Katalogen kommer vel i juli? januar til juni og juli til desember.

Kjøpte det nye city sykehuset på legostore i Hamburg for noen uker siden, sammen med et nytt, lyseblått Creator strandhus. De hadde alle de andre nyhetene framme også, så vi må vel atter igjen bare anerkjenne at vi avspises med dårligere ‘service’ her til lands. Så vidt jeg vet er katalogene (og gyldighetsperiodene) like, men varene slippes altså over en måned tidligere andre steder. Er nordmenn pengesterke, men ukritiske forbrukere?

Heldigvis er jeg ofte i Hamburg :smiley:

Det er vel litt gitt at det ikke er praktisk å slippe produktene overalt nøyaktig samtidig, og da er det ikke unaturlig at det er oss her oppe i ødemarka får dem litt seinere. Vi har mange fordeler av å bo her, og noen ulemper. Synes ikke det er noe stort problem, egentlig.

Fordelen med å få ting litt seint ut i butikkene her er at man kan lese review av folk som har kjøpt disse settene i andre land FØR de kommer ut i butikkene her og man kan dermed ta en bedre avgjørelse om settet er bra eller ikke :wink:
Vi sparer jo masse penger på den måten…

meget enig der…

SKal jo kjøpe det likkavel =p

BR leker har nye Star Wars-sett, bl.a. Gungan Sub og Desert Skiff, og såvidt jeg kan se er disse ikke tilgjengelig så mange andre steder…? (nå har jeg ikke brukt arbeidstida til veldig grundige søk, men finner f.eks. ingen på ebay) Det hender at vi er tidlig ute også!
For øvrig er jeg enig i at det ikke virker som det norske markedet er spesielt prioritert av lego, hvorfor har vi ingen Lego-butikk her? De største settene er for eksempel ikke lett å finne, annet enn noen her og noen der.

Ser ut som mange har en fantastisk evne til å se det positive i ting, og det er jo bra. Vi er tydeligvis ikke ukritiske, men veldig omstendelige :wink: Kudos Fønix!

Jeg ser heller ikke dette som et problem jeg mener Jensemann må ta tak i, men siden dette er et forum om Lego så er det jo relevant. Vet ikke om noen måter vi har det bedre på i denne sammenheng i Norge, på helt andre arenaer er det jo overlegent her, men det angår ikke Lego som hobby/fenomen. Verden er blitt for liten til at forskjellige lanseringsdatoer og til dels store prisforskjeller kan opprettholdes mellom Norge og Nord-Tyskland.

Uansett, det var nyhetene som kommer i neste katalog - og tydeligvis i butikkene snart - jeg egentlig ville fokusere på. Klaginga på lanseringsdato var bare en ettertanke…

Få varene ut i butikken Maffi, mye fint der, selv om jeg ikke er helt sikker på den Monster-serien.

Mye spennende deler =)
Sand Green tiles f.eks =)

Norske markedet er ikke stort nok, og folkemengden i oslo området er ikke stor nok =(

Men kort vei til København og billige billetter til Hamburg, Berlin, London, Liverpool etc.

Dessuten får vi jo nesten alt på S@H, bare synd det ikke er tilbud med fri frakt.

Det er veldig få land i verden som har LEGO brand store. De aller fleste er i USA, det er noen i landene Canada, Tyskland og England, samt 1 i Danmark. LEGO brand store har hovedsete i USA og blir styrt derfra.

Ja, det er nok flere av oss som ønsker seg en brand store i Norge…men som nevt det er veldig få land i verden som har det.

Dere har et poeng… Skal slutte å syte over det. Jeg hadde samme hva vært en dårlig kunde - jeg hadde ikke hatt råd til denne hobbyen hadde det ikke vært for netthandel. Greit nok, nordmenn har generelt mye penger, men jeg personlig er ikke steinrik.
On topic: Jeg synes Monster Fighters ser spennende ut, jeg, men da med tanke på minifigurene. Og alle creator-hus er jo et must, og jeg må si den blåfargen ser veldig sprek ut :smiley:

Ingen av oss som er steinrike :wink: Må jo slenge oss på alle tilbud som er og spare mest mulig.

Vil vare si at vi er ganske heldige som har fått inn de nye Star Wars settene samt noen andre sett USA og England ikke har :slight_smile: Og husker i fjord akkurat på den samme tiden på året fikk vi inn de nye Star Wars settene USA og England ikke fikk :slight_smile: skulle ønske at Vi kunne også fått in Monster fighters og lord Of the rings settene :slight_smile:

Outland har i hvert fall alle juni-settene (City, Star Wars (inkl planetene), Ninjago og Creator). Har også mange SuperHeroes-sett, og Monster Fighters og Lord of the Rings er på vei inn.

Som nevnt så pleier vi å få nye sett tidlig på denne tida av året mens USA får tidligere på vintern :wink:

Har prøvd å komme på nettsiden til outland men det funker ikke… Er det noen som vet hvor man kan finne LOTR og monster fighters sets på lekebutikker??

Var innom BR på Oslo City i dag og de hadde sommerslippet til Star Wars (men ikke Palpatine Arrest) og til og med de planetsettene (99 pr stykk). De hadde også gruvesettene til Lego City, men ikke det nye creator sommer huset eller noen av de andre nye creator settene.

De hadde sommerutgavene av Ninjago, men ingen Lord of the Rings eller Monster.

Outland har ikke LEGO på nettbutikken.

Ringenes Herre og Monster Fighters kommer i august - men Outland vil nok ha dem tidligere.

Ringenes herre kommer i juni, ikke august :slight_smile:
(Kun to sett som er utsatt til august)
Mvh
Vegard