Juli byggekonkurranse 2022

Ja, vi er fortsatt på 70-tallet!

Et annet signifikant nytt sett ble nylig lansert, nemlig 10497 - Galaxy Explorer. Et ikonisk sett i en noe større størrelse enn sin originalversjon 497.

Oppgaven for juli er å lage noe som passer sammen med dette settet. Det kan være en landingsplattform, en spennende planet/landskap å utforske eller lette etter ressurser, eller kanskje vil du vise fram noe skjult interiør fra romskipet, et rom hvor romfarerne kan henge eller gjøre arbeidsoppgavene sine?

Liten endring i størrelsesbegrensning denne gangen: det fins ingen begrensninger. Bygg så stort eller lite du vil!
Ingen høydebegrensning, bygg så høyt du føler er nødvendig for å uttrykke ideen din.
Kun ekte klosser er tillatt, ingen digitale bidrag. Custom elementer er ikke lov.
Konkurransen er åpen for alle, man trenger ikke å være betalende medlem av Brikkelauget.
Avstemning for å avgjøre de tre beste bidragene vil foregå i en egen tråd der medlemmene av Brikkelauget kan stemme. Etter at avstemningen er avsluttet vil resultatene bli annonsert her.
Hvis det er for få bidrag (tre eller færre), vil kun modellen med flest stemmer få premie.
Man kan delta med så mange modeller man vil, men man kan kun motta premie for ett bidrag.
Modeller må være nye og kan ikke ha deltatt i tidligere konkurranser eller vært postet online før. De må være bygget for denne konkurransen.
For å delta, post ett bilde (maks 800x600) i denne tråden, og legge gjerne inn link til hvor vi kan se flere bilder av modellen (f.eks på flickr eller photobucket), eller høyere oppløsning av bildene.
Alle som blir med i konkurransen, godkjenner at Brikkelauget kan bruke bidraget på sosiale medier. Skaperen (og eventuelt fotografen, hvis det ikke er samme person) blir kreditert med nick eller brukernavn.
Premier kan sendes i posten, hentes i Oslo eller på PKH i Trondheim.
Vinnere vil bli kontaktet via PM for informasjon om tilsending av premie.
Konkurransen er åpen for bidrag til 10.08.2022 kl 23:59:59.
Avstemningen vil være åpen i 2 uker etter at fristen er over og resultatene postes her i denne tråden.
Premier til vinnerne er custom designede torsoer og 1x8 klosser.
Lykke til!

1 Like

Forsknings-mech for galakse utforsking

4 Likes

Hei, noen praktiske spørsmål :slight_smile:

  • Kan 10497 være med på bildene?
  • Hvis 10497 kan være med på bildene, kan den være med på bildet som lastes opp her, eller er det eventuelt kun på bildene vi deler via en fototjeneste?
  • Når bildet er delt her med link til en fototjeneste? Kan denne linken deles til andre, eller må vi vente til konkuransen er ferdig?
  • Hvis bildene kan deles (se spørsmål over), kan modellen/bildene brukes i en Youtube-video før konkuransen er ferdig?

Som i at man ikke diskes altså :smiley:

1 Like
  1. ja
  2. ja
  3. ja
  4. ja

Tusen takk :slight_smile:

Jeg elsker 10497! Det er dog noe som mangler… Månebasen og landingsfeltet!

Når jeg så denne konkuransen, brukte jeg ikke mange minuttene på bestemme meg for å prøve å designe det som manglet. Designet synes jeg gikk ganske greit, men problemet var å skaffe deler mens alle hadde ferie :slight_smile: Heldigvis lot det seg gjøre nesten helt som planlagt :slight_smile:

For flere bilder: 10497 Moonbase

9 Likes

Vi må jo ha et passende kjøretøy til
Imgur

Flere bilder på Flickr.

4 Likes

Gratulerer Paalrise!

2 Likes

Takk, takk :slight_smile:

2 Likes