Jernbanestasjon og farge?

Jeg går med planer om å bygge en lokal stasjon, men lurer litt på fargevalg.
Den er i en slags okergul farge som jeg har sett på mange stasjoner.
Har ikke bilde av den aktuelle stasjonen, men denne ligner veldig (farge):
jernbane.origo.no/-/image/show/2089104_roa-2009

Synes i grunnen at hverken gul eller oransje passer.
Noen som har bygget noe lignende som ser brukbart ut?

Abompibomp.

Dark Orange / Flesh / Medium Dark Flesh - tror disse kan være gode kandidater. Men så må man sjekke delutvalget og se om det går an i det hele tatt…

Hei. Har samme problem. Skal bygge Sandefjord Stasjon. Går likevel for gul farge, fordi det er veldig mye snotting for å få til vinduene riktig. Enig at medium dark flesh e.l hadde funket bra, men det er ikke nok utvalg i denne fargen.
Lykke til med valget!
Bård

Blir Tan for lyst kanskje? Men der finnes iallefall mange forskjellige deler…
Noen ganger bare må man ta ett kompromiss. Man får det ikke alltid helt 100% likt…

Fargegjengivelse i Lego er og blir en utfordring, selv om det stadig kommer brikker i andre farger. Selv bygger jeg en stasjon om dagen som er tilnærmet lik Very Light Bluish Gray, men i den fargen finnes det knapt en standardkloss. Måtte dermed gå opp et hakk til Light Bluish Gray og ikke mot hvit. Det skyldes at jeg trengte en kontrast mot vinduene som er hvite. Å bygge modeller i Lego betyr at man må ta noen valg og endre noe :slight_smile:

Takk for innspill. Har sett på fargekartene til BL og Peeron.

Dark Orange tror jeg blir for mørk, dessuten var det knapt noe brukbart i den fargen :slight_smile:
Earth Orange tror jeg passer ganske bra, men igjen knapt noe å bygge med.

Gul har jo et stort utvalg, men til dette formålet ser det ut som Orange har omtrent det samme
og i mine øyne ligner mer så jeg tror det blir det.
En tanke er jo at det hadde kanskje vært en fordel med samme fargen om flere slike bygg skal
samles en gang i en større utstilling.

Tan blir nok endel for lyst ja.

Har sett modellen din Morty, og synes den er flott. Fargeforskjellen der har ikke stått fram
nevneverdig for meg ihvertfall. Er mye mer irritert på mitt eget prosjekt :smiley:
Som du sier så er man begrenset i utvalg og må forholde seg til det, dersom man ikke
utøver glavold med en sprayboks da :smiley:
En ting er jo at farger påvirkes endel av lyssetting. Et virkelig hus kan være helt forskjellig i
sollys kontra overskyet. Kanskje jukse litt med belysning av modellen :smiley:

Får sette i gang med LDD og se hvor det bærer.