Jens Bang's Stenhus

kan du legge inn et bilde av hele huset sånn det ser ut nå ???

Skal gjøre det helt ferdig utvendig før jeg legger ut siste bilde…
Lurer på hvor mye det vil koste å bygge dette greiene her ass…

Ikke prøv å regne det ut. Det er bare å bestille deler og ikke se på totalsummen (men helst minimisere prisen på hver bestilling, seff Smile).

Håhåhåh! Off…
-En ting er å være tøff med musa…

Daniel wrote:
Håhåhåh! Off.. -En ting er å være tøff med musa....
..en helt annen å rive seg i håret fordi ting ikke finnes i de fargene du har brukt ;-) (f.eks fuglene finnes ikke i hvit, den store blomstertingen du har brukt til dekor utenpå finnes ikke i mørk grå, vinduskarmene finnes heller ikke i mørk grå..) Jeg spår at du får det morsomt med å gjøre endringer for at bygget skal være mulig å lage ;-) ..en grunn til at jeg har Bricklink lett tilgjengelig når jeg jobber i MLcad ;-)
Daniel wrote:
Takk Smile Tapetsering i "overført" betydning selvfølgelig...
Hmm, hva mener du med tapetsering i overført betydning? Uansett hadde det vært stilig med ordentlig barokktapet innendørs, men det er kanskje stikk i strid med vanlige byggenormer å bruke deler utenom lego.
Quarryman wrote:
Daniel wrote:
Håhåhåh! Off.. -En ting er å være tøff med musa....
..en helt annen å rive seg i håret fordi ting ikke finnes i de fargene du har brukt Wink (f.eks fuglene finnes ikke i hvit, den store blomstertingen du har brukt til dekor utenpå finnes ikke i mørk grå, vinduskarmene finnes heller ikke i mørk grå..) Jeg spår at du får det morsomt med å gjøre endringer for at bygget skal være mulig å lage Wink ..en grunn til at jeg har Bricklink lett tilgjengelig når jeg jobber i MLcad Wink
Hehe, "Dark Bluish Grey" er hva jeg har brukt... (0x04666666) Anyway, ikke alt som finnes i den heller nei.. Dreiv og styra frem og tilbake for å finne rette fargen til huset, men så ble det meg fortalt at en kan merke alt i både en farge, og type. Så derfor gadd jeg ikke stresse mer med å lete etter riktig farge. Nå er gjelder selve byggingen og detaljer, så får vi se om det blir rosa til slutt:P Og når det gjelder fuglene, er planen å bytte de ut til hvite ugler.. Bruker barew fuglene siden uglene ikke finnes i progget..
MatsGull wrote:
Daniel wrote:
Takk Smile Tapetsering i "overført" betydning selvfølgelig...
Hmm, hva mener du med tapetsering i overført betydning? Uansett hadde det vært stilig med ordentlig barokktapet innendørs, men det er kanskje stikk i strid med vanlige byggenormer å bruke deler utenom lego.
Det jeg mener er å lage noe som ser ut som tapet i LEGO.. F.eks stripete ved å stille plate's på høykant.. Jah, Barokktapet hadde vært knall! Finner du noen knalle Tiles, må du skrike ut Smile_________________Never argue with an idiot. They drag you down to their level & then beat you with experience.
Daniel wrote:
Quarryman wrote:
Du kan ha tappene på vinduene på utsiden av bygget? Eller blir det feil. estetisk sett? Ellers må jeg bare si det ser veldig bra ut Smile
Jaaa... (drar litt på det) synes generelt at det ikke blir like fint som den glatte siden. Men på en annen side, blir det jo litt mer "krimskrams" Uansett vil jeg ikke frem med tapetkniv! *fyfy* Så ender vel med tappene på utsiden... Takk skarru ha Smile
Hva med å bruke løsningen til sett nr 4954? Altså togvinduer. Du slipper problemet med tapper, men du får avrundede hjørner på innsiden...

4954? Fant ikke settet, men regner med du tenker på disse vinduene:

Jeg synes de blir helt feil å bruke til husvinduer med pane i. Buen ødelegger alt…
Et godt alternativ ville faktisk vært denne:
http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=4132c04
Men den finnes i svært begrenset fargeutvalg og antall, så den er bare å glemme…
Som får meg tilbake til det opprinnelige. + at jeg må bite i meg anti tapetknivordene… Jeg har gått på den store tabben å tro at en kan stille 2 vinduer sammen. -Disse tappene!

Løsningen med togvinduer som andy16806 foreslår ser bra ut (fra utsiden) i virkeligheten.

Jeg støtter opp om toreriks svar. Det ser faktiskt veldig bra ut i virkeligheten. Effekten med buen på innsiden er noe som kun er tydelig på datamaskinen, men som en må kikke etter når vinduet settes på plass i veggen.
Samtlige Creator-hus fra i år, pluss togstasjonen, bruker den løsningen.

4756 også, for øvrig.

Jaha, ok… Skal sjekke ut dette. Blir det bra, skal jeg bruke det:)

Har du fått gjort noe mer i det siste ?? (tenkte kansje på et nytt bilde hehe)

For å være ærlig, har jeg ikke gjort en dritt:P
Jula tar knekken på all hobby for en stakkar familiefar serru… Men skal ta meg sammen på nyåret…
Det meste eksteriørmessig, er jo ferdig. Men skal fullføre rom og “pynt”
Kanskje blir det ferdig irl til LEGOworld Smile

Bygde opp Jens Bangs Stenhus fra grunnen igjen i LDD en uke i Mars… passert 35.000 Norske kroner gitt… Hehe…

Men denne gangen er det med fullt interiør som i et dukkehus da…

:open_mouth:
Å fyttikatta!

Er jo bare å starte å spare opp.
Om du kutter ut å drikke 2 øl hver uke i ca 6,5 år i fremover så har du jo tjent inn nok til å starte å bygge :wink:

HAdde det bare vært så vell:P Drikker skammelig lite… kanskje 2 ganger i året… Og da knapt til å bli brisen… Og jeg er til og med halvt Dansk! skammelig

Men hadde vært noe å laget det irl ja…

Btw, hvordan henter man ut liste over klosser man har brukt i LDD?