Jeg har fått et kjempe problem på min pc hjemme.

Jeg har opplevd at min pc har klikket jeg kommer ikke inn på nett jeg kommer ikke på programmene eller eksempel på world Det kommer meling den sier OPPGAVEPLANLEGGINGSMOTOR HAR SLUTTET Å VIRKE.
Jeg låner selvfølgelig pc til min mamma fortiden. kan noen fortelle meg dete er hva er OPPGAVEPLANLEGGINGSMOTOR ER ?.

Her kommer noen tips, men jeg tar ikke ansvar for evt skader/feil som måtte oppstå som følge av det du måtte prøve på egen hånd.

Antar feilmeldingen gjelder enten Task Manager eller Task Scheduler i Windows (uansett er det en bakgrunnsprosess i Windows). Ut fra det du beskriver, kan det virke som PCen din kanskje har ødelagte systemfiler.
Dette kan være vanskelig å feilsøke på, men om du googler på feilmeldingene får du ofte tips om hva det kan være og hvordan du stiller en diagnose. Ta f.eks en titt på denne diskusjonssiden: http://answers.microsoft.com/nb-no/windows/forum/windows_7-performance/har-sluttet-%C3%A5-virke-windows-ser-etter-en/5572465b-1558-4a2f-91d7-efa3f1052df0?auth=1

Generelle tips:

  • pass på å holde Windows oppdatert
  • ikke installere mer en ETT antivirus-program (gjerne Microsoft sitt eget, det er gratis også)
  • ta ALLTID backup av filene dine før du begynner å feilsøke/reparere slike feil
  • I stedet for å bruke timevis og dagevis på feilsøking, kan det ofte være like greit å bite i det sure eplet og reinstallere maskinen
  • installere CCleaner og rydde på harddisken

Dette kan også hjelpe:

Søk gjennom systemfiler og reparer.
Klikk på Start – Alle programmer – Tilbehør
Høyreklikk på Ledetekst og velg Kjør som administrator (Klikk så på Fortsett)
Skriv sfc /scannow (Pass på at du får med mellomrommet mellom sfc og /scannow)
Vent mens søket gjennomføres.

Dersom denne gir feilmeldinger, har du problemer med harddisken og/eller Windows.

Dette kan også være en nyttig side, da den ser ut til å handle om den tjenesten du plages med:

answers.microsoft.com/en-us/wind … 218?auth=1

det er også det beste jeg kan tilby vedr. OPPGAVEPLANLEGGINGSMOTOR (task scheduler engine dersom du vil søke litt selv)